Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 14
 İndirme 1
Analysis of Factors Affecting Purchase Intention of Virtual Items in Dota 2 Game at Jakarta
2021
Dergi:  
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry
Yazar:  
Özet:

Dota (Defense of the ancient) is a Multiplayer Online Battle Arena (MOBA) online game. Many Dota 2 players buy items where these items are only cosmetic (beautify the appearance of the character) where this effect does not have a more effect that supports the chance for players to win the game and the price of these items is quite high, as well as product knowledge and response to these products. It is fairly positive so that it can make buying interest for the item quite high. This study examines the relationship between benefit value, product knowledge, price, attitude toward, and item purchase interest in Dota 2 games conducted by Dota 2 players in Jakarta. in this study there are two approaches to data collection as follows secondary data and primary data. Primary data is obtained from data through sources in order to obtain what is needed from research, primary data is obtained using a private network in order to get answers to questionnaires filled out by respondents through the media google form. Secondary data can be accessed by other researchers for different purposes, the source of data from secondary data is obtained from government publications, information from internet. A survey was conducted of 210 respondents (Dota 2 players). The Smart PLS version 3.8 program was used to run a panel data regression test on this research. The results indicated how purchase intention is positively affected by perceived value, product knowledge is highly effective toward purchase intention, purchase intention is affected by price, and purchase intention is impacted by attitude toward.

Anahtar Kelimeler:

0
2021
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler










Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 4.283
Atıf : 1.162
2023 Impact/Etki : 0.002
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry