Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 23
Autofiction and Gender-Based Violence in Contemporary Spanish Theatre
2022
Dergi:  
Pasavento. Review of Hispanic Studies
Yazar:  
Özet:

Abstract Autofiction, originated in the narrative literary field, has become a real cultural phenomenon with broad acceptance in various genres, including drama. In addition to this, the progressive and current politicization of art has also been reflected in drama appearing different subjects relating to social issues. Thus, in Spanish theatre, we find female artists who have condemned the problem of male violence against women. In this work, we will analyze the capacity of autofiction to generate critical discourse against problems in the real world, in particular violence against women. To this end, we will conduct the analysis of some contemporary plays as Efecto Foehn, by Christina Gavel, Anatomia dunha serea, by Iria Pinheiro, and La casa de la fuerza, by Angélica Liddell. In the first play the author gave testimony of the rape she had suffered years ago and extended it over the whole reality in Spain; in the second one the author denounces the obstetric violence that she suffered; and in Liddell’s play, she uses her personal distress caused by the break-up of her relationship to connect her suffering to the victims of the femicides in Ciudad Juárez. In these plays, the coincidence of character, author, and narrator turns these theatrical works into examples of political and theatrical autofiction.

Anahtar Kelimeler:

0
2022
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler


Pasavento. Review of Hispanic Studies

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 407
Atıf : 29
Pasavento. Review of Hispanic Studies