Bu makale, Amerikan kültüründe gündelik yaşamda mekanın yeniden düzenlenmesi ve mekana bağlı toplumsal cinsiyet inşaları arasındaki ilişkiyi, özellikle de şehir kültürünün bir öznellik ve hakikilik meselesi olduğunu aklında tutarak erilliğin değişen imgelerini tartışacaktır. Zira mekan, tüm kişisel, toplumsal ve mitik anlamları ile birlikte, toptan bir biçimde geç capitalist kültürün hipergerçek ve derinliksiz mekan deneyimleri tarafından yok edildikçe, bir direniş ve hegemonya alanı olarak daha da hayati bir konuma gelmiştir. Erkeklerin, mekan üzerindeki kıymeti kendinden menkul hareketliliği ve fiziksel hakimiyeti, sınırlanmış zevk ve özgürlük algısı ile tanımlaman bir dünyada hadım edilmiştir. Çağdaş Amerikan kültürü ve edebiyatı çoğu zaman “beyaz erkeğin son derece bireyselleşmiş dramlarını, varoluşsal şüphelerini ve ahlaki sorumluluklarını sergilediği” “çağdaş şehirleşme krizini bir beyaz erkek egemenliğinin ve benliğinin krizi” olarak sunmuştur. Bu makale, bu kuramsal kapsam ışığında Bret Easton Ellis’in Amerikan Sapığı, Chuck Palahniuk’un Dövüş Kulübü, Kurgu-dışı, ve Tıkanma, ve Douglas Couplan’dın X Kuşağı gibi transgressive edebiyat örnekleri üzerinden erilliğin mekansal kriz anlarını tartışacak ve merkezsizleşmiş ve mekansızlaşmış erkek kimliğini Amerikan kültürünün güvenliğini yitirmiş özü olarak ele alacaktır.
This article will discuss the interrelations of spatial reorganization of everyday life and gender constructions in American culture, especially the changing images of masculinity because the urban question is a question of subjectivity and authenticity. As space, with all its personal, social and mythical connotations, is being erased by the hyperreal and depthless spatial experiences of late capitalist culture, it becomes more vital as a site of resistance and hegemony. The taken for granted mobility and physical dominance of men over space appear to have been castrated by a world defined by the constrained pleasure and restricted freedom. Contemporary American culture and literature have often reflected “the contemporary crisis of urbanity as a crisis of white male authority and selfhood” in which “white men conduct their highly individualized dramas of masculine authority, existential doubt and moral responsibility”. This paper, therefore, will discuss such moments of spatial crisis of masculinity in the examples of transgressive fiction such as Bret Easton Ellis’s American Psycho, Chuck Palahniuk’s Fight Club, Non-Fiction and Choke and Douglas Coupland’s Generation X affirming the decentred and deterritorialized male identity as the insecure core of the American culture.
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|