Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 18
 İndirme 7
SOSYAL MEDYA OYUN PAZARLAMASINDA KORKU ÇEKİCİLİĞİ: MAVİ BALİNA, MOMO VE MARİAM OYUNLARI
2021
Dergi:  
International Journal of Disciplines Economics & Administrative Sciences Studies (IDEASTUDIES Journal)
Yazar:  
Özet:

Amaç: Pazarlamada kullanılan korku çekiciliği faktörünün, olumsuz etkisinden yararlanılarak oluşturulan oyunları oynayan tüketicilerin, nelere maruz kaldığını sergilemek ve bu oyunlara bağlı ölümleri Türkiye ve diğer ülkelerle karşılaştırarak ailelerin sosyal medya tüketimlerinde daha dikkatli olmasına ışık tutmaktır. Yöntem: Çalışmada, nitel veri analiz yöntemlerinden biri olan ve basılı ve/veya elektronik ortamda oluşturulan yazılı belgelerin içeriğini titiz ve sistematik bir şekilde analiz etmeye yarayan doküman analizinden yararlanılmıştır. Bulgular: Mavi Balina, MOMO ve Mariam adlı oyunların, pazarlamada kullanılan korku çekiciliği mesajlarının başarısını etkileyen; algılanan tehlike, mesajda sunulan önerinin belirginliği, mesajda sunulan önerinin yerleştirilmesi, mesajda kullanılan ögelerin kalitesi, mesaj verilen kitlenin onuru ve mesaj verilen kitlenin endişe düzeyi olmak üzere altı değişkeni içerdiği görülmektedir. Bulgulara vaka miktarı açısından bakıldığında ise Mavi Balina Oyununa bağlı gerçekleşen ölüm en çok Rusya’dayken maalesef az da olsa Türkiye’de bu oyuna bağlı ölümlere rastlanılmıştır. MOMO’ya bağlı vakaların en çok Latin Amerika görülmesine rağmen Türkiye’de erken müdahale sonucu herhangi bir vakaya rastlanılmamıştır. Ne Türkiye’de ne de diğer ülkelerde Mariam Oyununa bağlı bir vaka ile karşılaşılmamıştır. Sonuç: Az sayıda da olsa üzücü olaylar yaşanmasına rağmen Türkiye, bahsedilen diğer ülkelere nazaran bu oyunlara erken müdahale ederek erişim yasakları gibi önlemlerle süreci iyi yönetmiştir. Her ne kadar hükümetin erken müdahaleleri sonucu süreç iyi yönetilmiş olsa da bireylerin farklı yollarla ulaştıkları Mavi Balina, MOMO ve Mariam gibi oyunlar ile çocuklar ve gençler üzerinde baskı oluşturacak, gelişimlerini kötü yönde etkileyecek olan ve tüketicileri belirli kalıplara sokmaya çalışan vs. farklı türde şiddet içeren oyunlara karşı ailelerin, sosyal medya tüketimini takibe almaları ve daha dikkatli olmaları gerekmektedir.

Anahtar Kelimeler:

Social Media Game Marketing Fear: Blue Balloon, Momo and Mariam Games
2021
Yazar:  
Özet:

Purpose: The scary attraction factor used in marketing is to show consumers who play games created by taking advantage of the negative effects, what they are exposed to, and to keep the light that families are more careful in social media consumption, compared to the deaths associated with these games in Turkey and other countries. Method: The study used a document analysis that is one of the quality data analysis methods and is used to analyze the content of written documents created in printed and/or electronic media in a rigorous and systematic way. The findings: The games called Blue Whale, MOMO and Mariam appear to have six variables that influence the success of the fears used in marketing; the detected danger, the clarity of the suggestion presented in the message, the placement of the suggestion presented in the message, the quality of the items used in the message, the honour of the messageed audience and the level of concern of the messageed audience. In terms of the number of cases, the deaths that occurred in connection with the Blue Whale Game were most in Russia, but unfortunately in Turkey the deaths that occurred in connection with this game were very few. Although the most cases related to MOMO were seen in Latin America, no cases were found as a result of early intervention in Turkey. Neither in Turkey nor in other countries there has been a case related to the Mariam Game. The result: Despite a small number of sad events occurring, Turkey has well managed the process with measures such as access prohibitions by early intervention in these games from the other countries mentioned. Although the process was well managed as a result of the early interventions of the government, the families should follow and be more careful with the social media consumption of games and games such as Blue Whale, MOMO and Mariam, which will create pressure on children and young people, which will affect their development in a bad way and try to put consumers into certain patterns etc.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler












International Journal of Disciplines Economics & Administrative Sciences Studies (IDEASTUDIES Journal)

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 471
Atıf : 342
2023 Impact/Etki : 0.022
International Journal of Disciplines Economics & Administrative Sciences Studies (IDEASTUDIES Journal)