Bu çalışmanın amacı Kırşehir İlinde erken çocukluk döneminde X ve Z kuşaklarında oynanan geleneksel çocuk oyunlarını incelemektir. Bu araştırmada nitel araştırma desenlerinden örnek olay incelemesi kullanılmıştır. Görüşme yönteminin veri toplama yolu olarak kullanıldığı bu araştırmanın katılımcılarını 21 X kuşağı ve 21 Z kuşağı olmak üzere toplam 42 birey oluşturmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşme sorularıyla toplanan veriler içerik analizi ve açık kodlama yöntemleriyle analiz edilmiştir. Katılımcıların cinsiyet, yaş, meslek, eğitim durumu gibi demografik bilgilerine ek olarak ikamet yeri tespit edildikten sonra oynadıkları geleneksel çocuk oyunları ve dijital oyunlar hakkında sorular sorularak katılımcıların görüşleri alınmıştır. Verilerin analizinden elde edilen bulgulara göre X kuşağında 54, Z kuşağında ise 43 farklı geleneksel çocuk oyunun oynandığı tespit edilmiştir. Bunlardan 17 tanesinin her iki kuşakta benzer olduğu bulunmuştur. Dijital oyunların ise sadece Z kuşağında oynandığı ve Covid-19 pandemisi nedeniyle bu oyunlara daha fazla zaman ayrıldığı bulunmuştur. Bu bulgular doğrultusunda somut olmayan kültürel miraslardan birisi olan geleneksel çocuk oyunlarının kuşaklar arasındaki değişimi tespit edilmiştir.
The aim of this study is to study the traditional children's games played in the X and Z generations in the early childhood of Kırşehir Province. In this study, examples of research patterns have been used. The interview method is used as a method of data collection and the participants of this study are a total of 42 individuals, including the 21 X and the 21 Z generations. The data collected by semi-configured interview questions were analyzed by means of content analysis and open coding methods. In addition to the demographic information of the participants, such as gender, age, profession, educational status, after the residence was identified, the opinions of the participants were taken by asking questions about the traditional children's games and digital games they played. The results from the analysis of the data found that 54 of the X-generation and 43 of the Z-generation were playing different traditional children's games. 17 of them were similar in both generations. Digital games were only played in the Z generation and were given more time to these games due to the Covid-19 pandemic. According to these findings, the variation between generations of traditional children’s games, which is one of the non-specific cultural heritage, has been detected.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|