“Amidi döneminde Diyarbakır’ın Siyasi ve Kültürel Durumu” konulu tebliğle May Abdallah, Amidi’nin içine doğduğu kültürün ve toplumun yapısı hakkında bilgi aktardı. Dönemin Diyarbakır’ında çok canlı ve dinamik kültürel bir yapının mevcudiyyetine dikkat çekti. Sokaina Mahomod Mawed ise “Seyfuddin Amidi’nin Biyografisine Dair” tebliği ile Amidi’nin hayatı hakkında bilgi aktardı. Amidi’nin, Yahudi ve Hristiyanlardan ilim öğrenme konusunda gösterdiği çaba, onu kendi dönemi ulemasından farklı kılmıştır. Nitekim bu durum daha sonra kendi aleyhine kullanılmış ve düşüncelerinin sapıklığına hükmedilmek suretiyle Bağdattan Şama, oradan da Kahire’ye, aynı şekilde Kahire’den de tekrar Hama’ya kaçmak zorunda bırakılmıştır. Eserleri dikkate alındığında, kendisinden önceki ilmi birikimi ciddi anlamda özümseyen ve bunları aşacak derecede yeni değerlendirmeler ile değişik ilim alanlarında yaklaşımları barındıran bir yapıya sahip
“the political and cultural status of diarrhea in the period of the period that was transferred information about the structure of the culture and society, which was born into the genus of the culture and the structure of the society in the diarbakır, a very vibrant and dynamic cultural structure attracted attention to the mevcudiyyetine, and “the biography of ivanfuddin amidi” was transferred to the life of the ampidi, who had a significant understanding of his/her thoughts in the areas of juddi and hristiyans, and the same time, which has been given him to his/her thoughts, and had been used to be a differently in his/her opinion
Alan : Eğitim Bilimleri; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|