Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 51
 İndirme 4
Dijital Oyun Markalarının Twitter Kullanım Pratikleri
2021
Dergi:  
Erciyes İletişim Dergisi
Yazar:  
Özet:

Sosyal medya markaların tüketicilerle aktif olarak iletişim kurdukları bir alandır. Sosyal medya kullanarak markalar tüketicilerle zaman ve mekândan bağımsız olarak iletişim kurabilmektedirler. Bu çalışmanın amacı popüler bir sosyal medya aracı olan Twitter’ın dijital oyun markaları tarafından nasıl kullanıldığını ortaya çıkarmaktır. Çalışmada, dünyada Twitter üzerinden kullanıcılar tarafından en çok takip edilen dijital oyun markaları olan, Sony Playstation, Microsoft Xbox ve Ubisoft örnek markalar olarak belirlenmiştir. Belirlenen markaların 1 Ekim 2020 ile 31 Aralık 2020 tarihleri arasını kapsayan üç aylık dönemde yayınladıkları tweetler, içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, Twitter’da en fazla takip edilen dijital oyun markası Sony Playstation’dır. Üç marka da daha çok satışı teşvik etmek ve tanıtım amacı ile iletiler paylaşmışlardır. Üç markanın da paylaştığı iletilerin daha çok doğrudan tweet gönderimi biçiminde olmuştur. Microsoft Xbox ve Sony Playsation’ın paylaştıkları iletilerin daha çok URL içerdiğini ve üç markanın da ağırlıklı olarak tek yönlü iletişim biçimini benimsedikleri görülmüştür. Bulgulara genel olarak bakıldığında, dijital oyun markaları için Twitter’ın marka iletişimi açısından önemli bir rol üstlendiği söylenebilir.

Anahtar Kelimeler:

Twitter Usage Practices Of Digital Game Brands
2021
Yazar:  
Özet:

Social media is a platform through which brands actively communicate with consumers. By using social media, brands can communicate with consumers regardless of time and place. The purpose of this study is to reveal how Twitter, a popular social media tool, is used by digital game brands. In the study, Sony PlayStation, Microsoft Xbox, and Ubisoft, the most followed digital game brands by Twitter users in the world, were selected as sample brands. The tweets published by the selected brands in three months between October 1, 2020 and December 31, 2020 were analysed using content analysis method. According to the results of the research, Sony PlayStation is the most followed digital game brand on Twitter. All three brands shared messages to encourage more sales and for promotion purposes. It was observed that the messages shared by these three brands were mostly in the form of direct tweets. It has been observed that the messages shared by Microsoft Xbox and Sony PlayStation mostly contain URLs and all three brands adopt a one-way communication style. Looking at the findings in general, it can be said that Twitter plays an important role in brand communication for digital game brands.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Erciyes İletişim Dergisi

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 626
Atıf : 3.506
2023 Impact/Etki : 0.229
Erciyes İletişim Dergisi