Çağdaş literatüre göre, felsefe tarihinde iki ayrı temsil kuramı mevcuttur: i) Benzerlikçi Temsil Kuramı ve (ii) Nedenselci Temsil Kuramı. İlk bölümde ve ikinci bölümde, çağdaş literatürde ele alınan şekliyle ikinci kuramın ilk kuramı nasıl altüst ettiğini aktarmaya çalışacağım. Üçüncü bölümde ise, literatürdeki yaygın kanının aksine Nedenselci Kuram’ın Benzerlikçi Kuram’a yönelttiği eleştirilerdeki zayıflıklara ve yer yer hatalara işaret edeceğim. Benim görüşüme göre, Benzerlikçi Kuram eksik olabilir, hatta bir çok açıdan hatalı yanları da olabilir fakat Nedenselcilerin Benzerlikçilere yönelttiği eleştiri okları ayrıntılı bir şekilde ele alındığında aslında hiç bir okun hedefi vuramadığı görülecektir.
According to contemporary literature, there are two distinct representative theories in the history of philosophy: i) the Similar representative theory and ii) the Causal representative theory. In the first part and in the second part, I will try to translate how the second theory undermines the first theory in the manner addressed in contemporary literature. In the third part, I will point out the weaknesses in the criticisms that the Causative Theory addresses to the Similar Theory, unlike the widespread blood in literature. In my opinion, the Theory of Similarity may be missing, and may even be wrong in many aspects; but when the critical wings of the Causes to the Similarity are addressed in detail, it will appear that in fact no one can hit a reading target.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|