Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 20
 İndirme 1
Korku sinemasında uylaşımları aşmak: Kapan (Get Out-Jordan Peele-2017) filminde türsel karakterler ve ötekinin temsili
2023
Dergi:  
RumeliDe Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
Yazar:  
Özet:

Ticari ve popular sinemayı tanımlamak için kullanılan temel kategorilerden biri olan tür sinemasında ötekinin temsili daima tartışmalı olmuştur. Temel olarak kişinin kendisinden farklı olana gönderme yapan öteki kavramı farklı etnik gruplardan, cinsel kimliklere azınlık gruplardan farklı kültürlere kadar çok geniş bir yelpazede farklılığı tanımlamak için kullanılmaktadır. Bu çalışmada tür sinemasının en uzun soluklu temel kategorilerinden biri olan korku sinemasında öteki kavramının nasıl kurulduğu Jordan Peele’in 2017 yapımı Kapan (Get Out) filmi üzerinden çözümlenmiştir. Korku türünün tarihine bakıldığında bu anlatıların ana karakterlerinin, öteki olarak kurulan hayaletler, vampirler, canavarlar, katiller gibi antagonistlerin eylemlerine karşı koyan protagonistler olduğu görülmekte, bu protagonistlerin ise çoğunlukla beyaz karakterlerden seçildiği anlaşılmaktadır. Popüler sinema söz konusu olduğunda özellikle siyahi karakterlerin temsilinin oldukça sorunlu olduğu uzun zamandır bilinmektedir. Bu açıdan yaklaşıldığında filmin korku sinemasının tarihsel süreçte seyirci, endüstri ve filmler arasındaki ilişkiden doğan uylaşımlarını revize etmesi bakımından yenilikçi bir korku filmi olduğu görülmüştür. Yenilikçi korku filmlerinde türün farklı örneklerinde öteki olarak konumlandırılan şeytan, hayalet, vampir ya da yaratık gibi karakterlerin halihazırdaki sistemin aşırı normal yanlarının abartılması olarak sunulduğu, bu yolla da öteki kavramını sorunsallaştırıldığı görülmektedir. Kapan (Get Out-2017) filmi siyahi bir karakterin anlatıyı sürdüren protagonist olarak sunulması, siyahi karakterin anlatının sonunda hayatta kalabilmesi, beyaz karakterlerin ise antagonist olarak anlatıda yer alması anlamında türün basmakalıp yargılara dayanan uylaşımlarını kırarak, siyahi temsili ve özellikle tematik uylaşımlar açısından yenilikçi bir bakış açısı ortaya koymaktadır. Çalışmada film türsel eleştiri yöntemi ile çözümlenmiş ve filmin türün tematik kodlarını yeniden yorumlayarak korku türüne özgün bir yaklaşım ortaya koyduğu belirlenmiştir.

Anahtar Kelimeler:

Overcoming Compatibilities in Horror Cinema: Closed (Get Out-Jordan Peele-2017)
2023
Yazar:  
Özet:

The representation of the other in the genre cinema, which is one of the main categories used to define commercial and popular cinema, has always been controversial. The other concept that essentially sends a person to something different from himself is used to define differences in a very wide range from different ethnic groups to sexual identities, from minority groups to different cultures. In this study, one of the longest breathing basic categories of genre cinema is the way the other concept was established in horror cinema by Jordan Peele’s 2017 film “Get Out”. Looking at the history of the type of horror, it is clear that the main characters of these stories are the protagonists who are opposed to the actions of antagonists such as otherly founded ghosts, vampires, monsters, murders, and these protagonists are mostly chosen from white characters. It has long been known that when it comes to popular cinema, the representation of black characters is quite problematic. From this point of view, the film appeared to be an innovative horror film in terms of revision of the harmonies arising from the relationship between the audience, the industry and the films in the historic process. In the innovative horror films, the characters such as the devil, ghost, vampire or creature, which are positioned differently in different specimens of the species, appear to be presented as an exaggeration of the extreme normal aspects of the existing system, and in this way the other concept is problematized. The presentation of the film as the protagonist that continues the story of a black character, the fact that the black character remains alive at the end of the story, and the white characters are antagonist in the story, breaking the harmony of the species based on judgment, reveals a black representative and especially thematic perspective in terms of harmony. In the study, the film was analyzed by the method of genre criticism and it was determined that the film reinterpreted the thematic codes of the genre and presented an original approach to the type of horror.

Anahtar Kelimeler:

0
2023
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler




RumeliDe Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 2.664
Atıf : 2.688
RumeliDe Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi