Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 5
 Görüntüleme 219
 İndirme 31
 Sesli Dinleme 1
Doğa, İnsan ve Sanat Birlikteliği
2020
Dergi:  
SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL (SSSJournal)
Yazar:  
Özet:

Doğa; insan ve sanattan çok daha önceleri vardı. Ancak insanın da bir doğa ürünü ve varlık olduğu düşünüldüğünde, belki de doğa için olumlu ya da olumsuz en büyük etkilere yine insanın neden olabileceğini düşünmeliyiz. Çünkü doğanın sunduğu zenginlik, insanoğlunun tarihsel sürecinde doğayı algılamasına, kendisine yararlı olacak tüm kaynakları çekip almasına zemin hazırlamıştır. İnsanlaştırılmış ve sanatın nesnesi olmuş doğa, “gerçek” ya da “doğanın tümü” anlamına da gelmemektedir. Doğa varlığına, insanın kendisini ve toplumu katmış olması, insan ve doğa arasında ‘varlık’ kavramının birçok kez incelenmesine olanak sağlamış, Gueyu ve John Ruskin gibi sanat düşünürleri tarafından da, doğa varlığının oluşumu olarak görülmüştür. Ele alınan sanat insanî bir olguya dönüştüğünde, insanın kendinden yansıttığı ve yine kendi içinde barındırdığı ‘varlık’ kavramı anlamını bozmaz. Sanatçı doğayı gözlemlerken, onu anlamadaki sezgi ve düşüncesi ‘güzellik’ kavramının ortaya çıkmasını sağlamaktadır. Sanatçı artık doğanın etkisindedir ve onu ölçümlemekten vazgeçme gücünü kendinde bulabilmektedir. Sanatta ortaya çıkan her yeni akım da, doğa anlamında yeni bir anlayış ve yeni bir yorumdur. Doğanın güzel bir varlık olduğu, bu güzelliğin sanata örnek olduğu ve onu değiştirmenin gereksiz olduğu düşüncesi natüralist anlayışın temelini oluşturmaktadır. O halde doğa, vazgeçilemeyen bir varlık olarak her daim insanla birliktedir. Birbirinden asla kopamayan bu iki varlık bir yaratı sürecinin başlangıç ve bitişinde etkilidirler. Doğanın sundukları karşısında insanla başlayan sanatsal yaratı, doğanın kalıcılık ya da yok edicilik anlamındaki güçlü etkisiyle yerini belirler. Ortaya çıkan yapıt ya tamamen doğanın yok ediciliğine direnecek ya da bu gerçeğe boyun eğecektir. Sonuç olarak; doğa, insan ve sanat arasındaki ilişki, temeli doğaya dayanan, insanla şekillenen ve sanatla var olan anlamlar bütünüdür.

Anahtar Kelimeler:

Nature, Humanity and Art
2020
Yazar:  
Özet:

Nature was much earlier than humanity and art. But when we consider that man is also a product and being of nature, we must think that the greatest positive or negative effects on nature can be caused by man again. For the wealth of nature has prepared the ground for mankind to perceive nature in the historical process, to draw and obtain all the resources that will be useful to him. The humanized and object of art nature does not mean “real” or “the whole of nature”. The fact that man has joined himself and society to the existence of nature has allowed the concept of ‘existence’ between man and nature to be studied many times, and it has also been seen by art thinkers like Gueyu and John Ruskin as the formation of the existence of nature. When the captured art becomes a human fact, it does not disrupt the meaning of the concept of 'existence' which man reflects from himself and is again in himself. When the artist observes nature, his intuition and thought in understanding it makes it possible for the concept of "beauty" to emerge. The artist is now under the influence of nature and can find in himself the power to give up measuring it. Every new flow that emerges in art is a new understanding and a new interpretation in the sense of nature. The idea that nature is a beautiful being, that beauty is an example of art and that it is unnecessary to change it is the basis of naturalist understanding. And the nature is always with man as an untouchable being. These two beings, which are never separated from each other, are effective at the beginning and end of a creation process. The artistic creation, which begins with man in front of what nature offers, determines its place by the strong effect of nature in the sense of durability or destruction. The creation that emerges will either resist completely to the destruction of nature or submit to this truth. As a result, the relationship between nature, man and art is the whole of the meanings that are based on nature, formed with man and existed with art.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler












SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL (SSSJournal)

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 3.460
Atıf : 2.580
2023 Impact/Etki : 0.028
SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL (SSSJournal)