Müziksel işitme okuma yazma çalışmaları içinde önemli bir yere sahip olan dikte çalışmaları, öğrencilerin işitme becerilerini değerlendirmede genişçe kabul görmüş çalışmalardan biridir. Bu araştırmada, müzik öğretmenliği programında öğrenim gören ve dikte çalışmalarında başarılı öğrencilerin dikte stratejileri ortaya çıkarılmış ve dikte sürecinin nasıl algılandığı ve yönetildiğine dair ipuçlarına ulaşılmaya çalışılmıştır. Böylece dikte süreçleri ve stratejilerine yönelik bilgi edinilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada fenomenolojik araştırma modeli kullanılmış, 5 kişiyle birebir, ayrıntılı görüşmeler yapılmıştır. Veriler nitel araştırma yöntemlerinden içerik analiziyle çözümlenmiştir. Analiz sonucunda, “dikte stratejileri” ve “dikteye yardımcı ve dikteyi kolaylaştırıcı çalışmalar” adlı iki tema oluşturulmuştur. Dikte stratejileri, dikte sürecinin akışına ve kronolojik sıralamasına uygun olarak “başlarken”, “yazım sırasında” ve “bitirirken” olmak üzere 3 kod altında toplanırken, dikteye yardımcı ve dikteyi kolaylaştırıcı çalışmalar “ders içi çalışmalar” ve “ders dışı çalışmalar” olmak üzere 2 kod altında toplanmıştır. Araştırmada, katılımcıların ezgiyi yazmaya yönelik stratejilerinin çeşitlilik gösterdiği ve tonal bağlam konusunda farkındalık sahibi oldukları tespit edilmiştir. Eğitim sürecinde müziksel işitme konusunda kendi gelişimleri üzerinde yoğunlaşmış oldukları gözlenen katılımcıların, ders dışı zamanlarda da farklı müzik türleriyle ilgilendikleri, bilişim teknolojilerinden yararlandıkları, sesler arası ilişkileri düşündükleri, böylece dikte konusundaki gelişimlerine de dolaylı olarak katkı sağladıkları görülmüştür. Araştırma, dikte sürecinin öğrenci tarafından nasıl algılandığı ve yönetildiğine dair ipuçları vermesi ve öğrencilerin dikte süreçleri ve stratejilerine yönelik ülkemizde yapılan az sayıdaki çalışmalardan biri olması bakımından önemli görülmektedir. Araştırmanın devamı niteliğinde olabilecek benzer çalışmaların farklı özellikteki öğrenci gruplarıyla yapılması önerilebilir.
His dictatorship, which has an important place in reading and writing studies, is one of the widely accepted studies in evaluating students’ hearing skills. In this study, the dictated strategies of students who studied in the music teaching program and succeeded in dictated studies were revealed and attempted to reach clues on how the dictated process was perceived and managed. It is intended to acquire information about their processes and strategies. In the study, the phenomenological research model was used, with 5 individuals, detailed conversations were made. The data is analyzed by content analysis of the quality research methods. As a result of the analysis, two themes were created, "Dictation strategies" and "Dictation-help and dictating facilitating studies". The dictated strategies are gathered under 3 codes, according to the flow and chronological ranking of the dictated process, "when starting", "when writing" and "when output", while dictated and dictated facilitating studies are gathered under 2 codes, "in-class studies" and "in-class studies". The study found that the participants’ strategies for writing the text showed a variety and they were aware of the tone context. The participants observed that they were focused on their own developments in music hearing in the training process, they were also interested in different types of music in non-class times, they took advantage of computer technologies, they thought of inter-sound relationships, thus they contributed indirectly to their developments in the subject of dictatorship. The research is important because it gives clues about how the dictating process is perceived and managed by the student and is one of the few studies done in our country towards the dictating processes and strategies of the students. It may be recommended that similar studies may be carried out as a continuation of the research with different student groups.
Alan : Eğitim Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|