Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 6
 Görüntüleme 501
 İndirme 78
 Sesli Dinleme 1
İLKOKULDA EĞİTSEL OYUNLAR TEKNİĞİNİN ÖĞRETİMDEKİ YERİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
2018
Dergi:  
The Journal of Academic Social Science Studies
Yazar:  
Özet:

Oyun çeşitli kaynaklarda “ iyi vakit geçirmeye yarayan eğlence” olarak tanımlanmaktadır. Ancak yapılan araştırmalarda oyunun, çocuğun fiziksel, duygusal, bilişsel ve sosyal yönden gelişimini desteklediği belirlenmiştir. Bu düşünceden hareketle oyun öğrenme-öğretme etkinlikleri içerisinde eğitim sistemimizde yer almıştır. Bu araştırmada ilkokulda eğitsel oyunlar tekniğinin öğretimde kullanılmasına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlkokul öğretmenlerinin eğitsel oyun tekniklerini derslerde kullanma durumları, hangi amaçlarla kullandıkları, oyun seçiminde nelere dikkat ettikleri, hangi tür oyunlara daha çok yer verdikleri nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni ile incelenmeye çalışılmıştır. Araştırma 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Ankara İli, Nallıhan İlçesinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma gurubunu amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi ile ulaşılabilen ilkokulda görevli 10 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Nitel olarak tasarlanan araştırmada verilerin toplanması için yapılandırılmış görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar; öğretmenlerin eğitsel oyunları derslerde aktif olarak kullanmaya çalıştıklarını, oyunla çocuğun derse aktif katıldığını, yaparak yaşayarak öğrendiklerini, kalıcı öğrenme sağlandığını ve derslerin eğlenceli hale geldiğini düşündüklerini, tercih etmelerindeki amaçlarının derse katılımı arttırmak, davranış kazandırmak ve kazanılan davranışı pekiştirmek, sosyalleşme, hoşgörü, hakkını arama, iletişim, sorumluluk gibi yetenekleri geliştirmek olduğunu ortaya koymuştur. Eğitsel oyunları tercih ederken seviye ve konuya uygunluğa, zaman ekonomisine, eğitici ve eğlendirici olmasına dikkat ettikleri görülmüştür. En çok dikkat geliştirici, stratejik oyunlar, kelime oyunları, evcilik, geleneksel çocuk oyunlarını tercih ettikleri ve değerlendirmede sorun yaşamadıkları belirlenmiştir.

Anahtar Kelimeler:

In the first half of the year, the teaching technique was examined by the teachers.
2018
Yazar:  
Özet:

The game is defined as "good time entertainment" in various sources. However, research has found that the game supports the development of the child in a physical, emotional, cognitive and social way. With this thought of action, the game learning-learning activities have been included in our education system. This study aims to study the teachers' opinions on the use of educational games in the teaching in primary school. Primary school teachers have been tried to study the conditions of using educational game techniques in classes, for what purposes they use, what they pay attention to in the game selection, what kind of games they are more involved in the quality research methods. The research was conducted in the 2016-2017 educational year in Ankara, Nallıhan district. The study group consists of 10 class teachers in the primary school, which can be reached through the easy-to-accessful case sample methods for the purpose of the study group. The research designed as a quality has been used by the structured conversation technique for the collection of data. The findings from the study have shown that teachers are trying to actively use educational games in classes, that the child is actively participating in the class with the game, that they learn by doing, that permanent learning is provided and that the classes are becoming fun, that their preferred objectives are to increase the participation in the class, to give behavior and to strengthen the behavior gained, to develop abilities such as socialization, tolerance, the right to seek, communication, responsibility. When prefering educational games, they have seen to pay attention to the level and subject suitability, time economy, educational and entertaining. Most of the attention developers, strategic games, word games, household, traditional children's games have been determined that they prefer and have no problems with the assessment.

Anahtar Kelimeler:

The Investigation Of Teachers' Opinions About Educational Game Techniques In Education At Primary Schools
2018
Yazar:  
Özet:

In various literature, games are accepted as an entertainment that help people tospend good time. However, there searches proved that games contribute children toim prove their physical, emotional, cognitive and social development. In this context, games are included into the curriculum as a part of learning and teaching activities. In this research, it is aimed toinvestigatetheideas of teachers towards theuse of educational game techniques in teaching at primary schools. It is investigated how often the primary school teachers use educational games in teaching, what their purpose is, what criteria they consider while choosing the games and whatkind of games they prefer by using phenographic design which is one of the qualitative method. There search was realised in primary schools in Nallıhan, Ankara in 2016-2017 academic year. The study group consists of 10 class teachers working at state schools chosen by purpose based sampling method. Structured in teview technique was used toobtained the neccessary data. The obtained data indicated that the teachers tried to use educational games actively in their teaching. In this context the students became active in the classes, they learned by experiencing the games, the classes became more attractive, such games motivated the students to participate more, the students acquired good behavioural habits, educational games contribute to the permanent learning, the students became social, they became to lerantand they improved their interaction abilities, they became ready to take responsibilitie sand they learned how to seek their rights. While choosing the games some criteria was taken into consideration such as whether the games were relevant to their level and their curriculum, they were educational and joyful and they were time saving to teach them the desired target. There search also depicted that the teachers prefered games likes trategical games, vocabulary games, games about family relations and traditional games. Theteachers expressed that they never experienced any difficulties in evaluation of the games.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler






The Journal of Academic Social Science Studies

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 3.435
Atıf : 11.485
The Journal of Academic Social Science Studies