Cranbrook Sanat Akademisi 1927 yılında Detroit’ de George G. Booth tarafından kurulmuştur. Dokuma atölyesi aslında heykeltıraş olan ve dokuma tasarımı da yapan Loja Saarinen tarafından oluşturulmuştur. Ancak tasarım ve üretim faaliyetlerinin arttığı dönem Eliel Saarinen’in Marianne Strengell’ı Finlandiya’dan davet ettiği zaman başlamıştır. Helsinki’de dokuma eğitimini tamamlamış olan Strengell 1937 yılında Cranbrook’a gelmiştir. Akademinin ilkelerine tamamen uyan bir program izlemiştir. Bu dönemde iç mekan tekstillerinden döşemelik, perdelik kumaş tasarımları, battaniyeler, giysilik kumaş tasarımları, halılar tasarlanmış ve üretilmiştir. Bu okul gerçekten de kurucusu Booth’un istediği gibi sanatın ve endüstriyel tasarımın Amerika’daki merkezlerinden biri olmuştur. Tekstil tasarımında ve sanatlarında ünlenmiş pek çok kişi bu okulda eğitim görmüştür. Jack Lenor Larsen, Robert D. Sailors, Ed Rossbach bunlardan bazılarıdır. Bu makalede belli bir tasarım ve üretim felsefesi ile kurulan Cranbrook akademisinde çağımızın tekstil tasarım geleneğinin gelişimi, burada üretilen çeşitli tekstil ürünleri ve tasarımcılar üzerinden değerlendirilecektir.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|