Başlangıcı yaklaşık olarak 1960’lı yıllara dayanan ve özünde, çok çeşitli malzemelerle sanatçıların fikirlerini yansıtmalarını hedefleyen geleneksel olmayan anlatım biçimleriyle ortaya koyulan kavramsal sanat süreci; ucuz, atık, doğal, gelip geçici malzemelerin kullanılmasını temel prensip edinen ve başlı başına avangard bir anlatım biçimi olarak görülen yoksul sanatın da başlangıç noktasıdır. 1967 Yılından itibaren İtalya'da gelişim gösteren, “Arte Povera” ya da “Fakir Sanat”ı olarak da bilinen yoksul sanat; anti-elitist anlayışı benimsemekte ve başlıca Mario Merz, Jannis Kounellis, Pino Pascali, Alighiero Boetti, Michelangelo Pistoletto, Giovanni Anselmo ve Gilberto Zorio gibi sanatçılar tarafından temsil edilmektedir. Tarama modelinde yapılan bu araştırmada yoksul sanat; sanatın tarihsel süreci içerisinde çığır açan temsil biçimleriyle başlıca sanatçıların anlayışları bakımından irdelenmiş ve öne çıkan eserlerden örnekler sunularak yorumlanmıştır.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|