Keşfinden bu yana Yeni Dünya Batı düşünce yapısını derinden etkilemiştir. On beşinci yüzyıldaki coğrafi keşifler, Batı dünyasının ticari ve politik iktidar rekabetiyle başlarken, bu yüzyılla birlikte kıtasal sınırların ötesine, okyanus aşırı gidilen seyahatler, Orta Çağ Avrupa’sının yüksek duvarlı, kapalı feodal kentleri ve hanedanlıklarının yaşantısını, dolayısıyla, sınır anlayışını da dönüşüme uğratmıştır. Bilinmeyen coğrafyaların egzotizmi, Batı’nın hayal gücünde Yeni bir Dünya, kendilerine bahşedilmiş bir cennet izlenimi uyandırmıştır. On yedinci ve on sekizinci yüzyıllarda, Kuzey Amerika’nın Doğu kıyısında on üç İngiliz kolonisi olarak başlamış olan Anglo Sakson hâkimiyeti, Amerika Birleşik Devlet’lerinin kuruluşu ile kıtasal yayılma sürecini başlatmıştır. Bu çalışma, on dokuzuncu yüzyıl Amerikan yayılmacılığını meşrulaştırmada önemli rol oynamış olan farklı türlerden anlatılardaki özel mekân ve sınır algısını incelemeyi ve bu bağlamda günümüz Amerikan kültüründe de farklılık kavramı üzerinden devam ettirilmekte olan sınır kavramının tarihsel izlerini sürmeyi amaçlamaktadır. Böylece, Amerikan milliyetçiliği ve kıtasal yayılmacılığının ulusun Aşikâr Alın Yazısı olduğu söylemini yaymada önemli rol oynamış olan bu kültürel ürünler arasından, John O’Sullivan’ın makalesi “ The Great Nation of Futurity” (1839), Frederick Jackson Turner’ın “The Significance of the Frontier in American History” (1893) adlı tezi, Washington Irving’in A Tour on the Prairies (1835) adlı seyahatnamesi, Walt Whitman’nın “A Passage to India” (1871) adlı şiiri, William Apes’in A Son of the Forest (1829) adlı otobiyografisi ve on dokuzuncu yüzyıl Amerikan peyzaj resimlerinden örnek olarak seçilmiş olan, Emmanuel Gottlieb Leutze’un Westward the Course of Empire Takes Its Way (1861) ve Albert Bierstadt’ın Valley of Yosemite (1865) adlı resimleri incelenecektir.
Since its discovery, the New World has profoundly influenced the Western thought structure. While the geographical discoveries of the fifteenth century began with the competition of the Western world’s commercial and political power, along with this century, beyond the continental borders, the ocean’s excessive travel has transformed the life of the high walled, closed feudal cities and dynasties of the Middle Ages Europe, and thus the concept of the borders. The exoticism of the unknown geographies, a New World in the imagination of the West, has raised a heavenly impression given to them. In the seventh and eighteenth centuries, the Anglo-Saxon rule, which began as thirteen British colonies on the east coast of North America, began the process of continental spread with the establishment of the United States. This study aims to explore the particular space and boundary perception in the stories of different species that played an important role in the legitimation of American spread in the nineteenth century, and in this context to keep the historical traces of the boundary concept that is continuing through the concept of differences in today's American culture. Thus, among these cultural products that have played an important role in the dissemination that American nationalism and continental spread are the Axial Writing of the Nation, John O'Sullivan's article "The Great Nation of Futurity" (1839), Frederick Jackson Turner's thesis "The Significance of the Frontier in American History" (1893) and Washington Irving's A Tour on the Prairies (1835) and Walt Whitman's "A Passage to India" (1871) autobiography of William Apes's A Son of the Forest (1829) and the 19th century American peasant paintings, Emmanuel Gottlie's "The Significance of the Frontier in American History" (1893) and Albert's "A Tour on the Prairies" (1865) and Albert's "A Passage to India" (1871) autobiography of William Apes.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|