Be¬den folk¬lo¬ru, be¬den¬sel haller/duruşlar/eylemlerle bun¬la¬rın sim¬ge¬sel an¬lam¬la¬rını araş¬tıran ala¬nın adı¬dır. Be¬den¬le il¬gi¬li çe¬şit¬li ko¬nu¬lar¬da ya¬pıl¬mış bir di¬zi folk¬lor ça¬lış¬ma¬sıy¬la be¬den folk-lo¬ru (body¬lo¬re) adı altında folk¬lo¬run bir alt da¬lı olarak çalışma alanı oluşmuştur. Kültür bilimi açısından bakıldığında, kültür üreten be¬denin kimi durumlarda kül¬tü¬rü be¬densel¬leş-tir¬mek¬te¬ olduğunu görmek mümkündür. Yani beden, kültürel bir metin olarak okumaya müsait bir nesnedir. Bu kabulden yola çıkarak bildirimizde, kutsal ziyaret kavramının ziyaret eden ve ziyaret edilen unsurlarına bağlı olarak ortaya çıkan pratikler, kutsal-beden ilişkisi açısından değerlendirilecektir. Bu çalışmada ziyaret fenomeni çalışmaları için yeni olan bir yaklaşım kullanılmış olup sonuçta beden folkloru kavramının ziyaret fenomenine uygulanabilirliği görülmüştür.
The name of the people is the name of the people, the name of the people, the name of the people, the name of the people, the name of the people, the name of the people. Therefore, there is no such thing as the name of the people, the name of the people, the name of the people, the name of the people, the name of the people. From the point of view of culture science, it is possible to see that in some cases the culture producing bedendendendendendendendendenden. Thus, the body is an object available to read as a cultural text. Based on this acceptance, the practices arising from the visiting and visited elements of the Holy Visit concept will be assessed from the point of view of the Holy-body relationship. In this study, a new approach was used for the study of the visitor phenomenon and, as a result, the application of the concept of body folklore to the visitor phenomenon was shown.
Field : Eğitim Bilimleri; Filoloji
Journal Type : Uluslararası
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|