Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 134
 İndirme 27
İran Resim Sanatında Kaligrafik Eğilimler
2017
Dergi:  
Sanat ve Tasarım Dergisi
Yazar:  
Özet:

Çağdaş İran resmi, kısa geçmişine karşın özgünlük arayışlarının yoğun olduğu bir süreç içindedir.  Bu arayışta kimi zaman Batı resim kavramlarını öğrenme/öykünme biçimine dönüşmüş, kimi zaman tarihsel kaynakların yorumuna gidilmiştir. Bu bağlamda İslam kaligrafisinin İran resminde yorumu her iki açıdan değerlidir. Kaligrafi İran resminde başlıca iki biçimde uygulanır: Yazı niteliği korunarak ve soyutlama temelinde. Yazı motif olarak kullanıldığında kaligrafi resmin konusuna bağımlıdır. Araştırmacılara göre İran resim sanatında kaligrafik eğilimler 1950’lerde ortaya çıkmıştır. Bu eğilim bağımsız bir sanat tarzı olarak kabul edilmeden önce, bazı kıvılcımler ve emareler görülmeye başlanmış, ancak Saghakhaneh  okulu ile birlikte çağdaş soyut kaligrafi resim sanatı tüm benliğiyle yerini almıştır. İran sanatına yansıdığı süreçte pek çok sanatçı benzer eserler üretirken, zengin kaligrafi geleneğinin etkilerini de göz ardı etmemişleridr. Çağdaş İran sanat tarihçileri, Hossein Zenderoudi’yi bu eğilimin kurucusu olarak kabul ederler.  Bu çalışmada söz edilen Sadegh Barirani, Mansoure Hosseini, Sadegh Tebrizi ve Mohammad Ehsaie, Nasrollah Afjeyi ve benzeri sanatçılar kimi doğrudan doğruya kaligraf, kimi ise hem kaligraf hem ressam sanatçı olarak kabul edilip eserleriyle değerlendirilmişlerdir.

Anahtar Kelimeler:

Kaligraphic Trends in Iran's Painting Arts
2017
Yazar:  
Özet:

The contemporary Iran image is in a process in which, despite its short history, the search for originality is intense.  In this search, sometimes the Western painting concepts have become a form of learning/historical narration, sometimes the interpretation of historical sources. In this context, the interpretation of Islamic caligraphy in the Iranian picture is valuable in both aspects. Caligraphy is applied in two main forms in the Iranian picture: Writing nature preserved and on the basis of abstraction. When the text is used as a motivation, the caligraphy depends on the subject of the picture. According to researchers, caligraphic trends in the Iranian painting art appeared in the 1950s. Before this trend was recognized as an independent art style, some flames and orders began to be seen, but together with Saghakhaneh school, contemporary abstract caligraphy painting art took its place with all its self. While many artists produced similar works in the process that they reflected in Iran's art, they did not ignore the effects of the rich caligraphic tradition. Contemporary Iranian art historians recognize Hossein Zenderoudi as the founder of this trend.  Sadegh Barirani, Mansoure Hosseini, Sadegh Tebrizi and Mohammad Ehsaie, Nasrollah Afjeyi and other artists mentioned in this work are some directly caligraph, some both caligraph and painter artists and evaluated with their works.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler










Sanat ve Tasarım Dergisi

Alan :   Güzel Sanatlar; Mimarlık, Planlama ve Tasarım; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 781
Atıf : 3.549
2023 Impact/Etki : 0.154
Sanat ve Tasarım Dergisi