User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
 Views 76
 Downloands 30
Belgesel Sinema Dili ve Savaş
2019
Journal:  
KARADENİZ - BLACK SEA – ЧЕРНОЕ МОРЕ
Author:  
Abstract:

Savaş yaşadığımız dünyanın en temel gerçeğidir. İnsanlık tarihi boyunca paylaşımların, sınıflar arası mücadelesi kitlesel savaşlara neden olmuştur. Savaşın kendi doğası, mantığı içerisinde kalan insanlık için insancıl düşünce birkaç kez bütün halinde kırılmıştır. İnsanlık tarihinin bu karanlık yüzü kitle iletişimin tüm araçları ile beraber birer seyirlik oyun durumuna gelmiştir. Savaşlar sadece askeri birer harekât olmaktan çıkmış, sivillerin diğer sivilleri öldürülürken izlediği dramalar haline gelmiştir. Politik dünya ve politik kamera her zaman savaşın içinden birer bir yayın yapamazlar. Bazen küresel sistemde yapılmaması, gösterilmemesi gereken işaretler devreye girer. Gazetecilik, habercilik etiği ile savaşın politik arka planı karşı karşıya kalır. Günümüzde savaşların şekil değiştirmesi ile birlikte sıcak bölgeler dediğimiz çatışma alanları büyük şehirlere de kaymaya başlamıştır. Siyasal sonuçlarının yanı sıra sosyal açıdan da tüm dünyanın küresel göç dalgaları ile sarsılmasına yol açan yıkıcı savaşlar artık karşımızdadır. Küresel savaşın diğer yüzü ise iç savaş ve terördür. Artık terör de savaşın bir başka yüzü olarak kabul edilmektedir. Bütün bunların tanığı olan ve tarafsızlığına dair beklentilerimiz olan ise yine gazeteciler, belgeselciler ve muhabirlerdir. Onların yaşamlarını adadıkları belgelemek mesleği, bizim için dünyanın diğer tarafından haber almak anlamına gelmektedir. Çalışmada aktarılmaya çalışılacak olan savaşın araçları ile belgeselcilerin karşılaştığı sorunlardır. Savaşı görsel dünyada belgelemenin koşullarını, sinema dili ile anlatmanın güçlükleri üzerinden gidilmiştir. İncelenen kavramlar savaş, döngüsel ve küreselleşme, kapitalizm, politik kamera üzerinden incelenecektir. Makalede Görsel Hikâyeleme yöntemi ile belgesel anlatı kavramı üzerinde durulmuştur.

Keywords:

Belgesel Sinema Dili ve Savaş
2019
Author:  
Abstract:

War is the most fundamental truth in the world we live. Thro human history, divisions, inter-class struggles have led to mass wars. The human thought for the humanity, which is the nature of the war itself, the logic remains, has been broken several times into its whole. This dark face of human history has come into a viewing game with all the means of mass communication. The wars have gone out of a military movement and have become dramas the civilians watch while the other civilians are killed. The political world and the political camera cannot always broadcast one-on-one of the war. Sometimes the signs that are not done in the global system, which should not be shown, are activated. Journalism, the ethics of news and the political background of the war are facing. Nowadays, with the shape of wars changing, the conflict areas we call hot areas have begun to move into big cities. In addition to its political consequences, the devastating wars that have led to the world’s global waves of immigration, as well as socially, are now in front of us. The other side of the global war is civil war and terrorism. Terrorism is now seen as another side of the war. The witnesses of all this and our expectations of neutrality are again journalists, documentaries and journalists. The profession of documenting what they dedicate to their lives means to us to receive information from the other world. The problems that the documentaries are facing are the instruments of the war that will be tried to be transmitted in the study. The war went through the conditions of documentation in the visual world, the difficulties of describing the language of the cinema. The examined concepts will be studied through war, cycle and globalization, capitalism, political camera. The article focuses on the concept of visual narrative and documentary narrative.

2019
Author:  
Citation Owners
Information: There is no ciation to this publication.
KARADENİZ - BLACK SEA – ЧЕРНОЕ МОРЕ

Field :   Filoloji; Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Journal Type :   Uluslararası

Metrics
Article : 1.013
Cite : 1.971
KARADENİZ - BLACK SEA – ЧЕРНОЕ МОРЕ