Kur’an’ın nüzûlünün başlangıcını teşkil eden Kadir gecesinin tespitinin mümkün olup olmadığı tefsir, hadis ve siyer kaynaklarında tartışılmıştır. Çoğunluğun kanaatine göre Kadir gecesinin tespiti mümkün değildir. Zira Allah bu geceyi gizlemiş ve Hz. Peygamber’e (a.s) de unutturmuştur. Ayrıca bu gecenin zamanına dair elimizde kesin bir veri de yoktur. Diğer bir kanaate göre, bazı kesin ve muhtemel verilere istinaden bu gecenin tespitini yapmak mümkündür. Kronolojik tefsirin ilk temsilcisi olan Muhammed İzzet Derveze bu gecenin Kur’ân’ın nüzûlünden önce de bilindiğini ifade etmiştir. Derveze’ye göre, Kur’ân’ın inmeye başladığı zaman, İslam’dan önce de bilinen Kadir gecesine tekabül etmiştir. Kur’ân, nüzûlden önce de bilinen bu zamanı aynı isimle zikretmiştir. Müellif, Kur’an’ın ilk inen ayetlerinin Alak suresinin ilk beş ayeti olduğuna dair Buhari ve Müslim rivayetini ve cahiliye döneminde uygulanan “tehannüs” geleneğine dair bilgileri bu kanaatine mesnet edinmiştir. Bu makalenin amacı, Kur’ân-ı Kerîm’de “Kadir Gecesi” olarak geçen zaman diliminin Kur’an’ın nüzûlden önce biliniyor olabileceğine dair kanaati analiz etmektir.
it is not possible for the detection of the chast night, which constitutes the beginning of the wolf of the wolf, and is not possible to detect the chast night according to the gece of the majority, as well as allah hided this night and forgotten that the hz prophet was the only time of this night, and it is possible to make the detection of this night from the first representative of the verse, and the first representative of the cronological tefsirin, which was known for the first time of the verse
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|