Müzik sosyolojisi alanında çalışanların görevlerinden biri, beğeni hiyerarşilerinin hangi tarihsel-toplumsal bağlam içinde oluştuğunu, nasıl ifade edildiğini, hangi söylemlerle meşrulaştırıldığını, bu meşruluğun hangi kurumlarla pekiştirildiğini ve hangi sosyal çıkarlarla ilişkili olduğunu açığa çıkartmaktır. Klasik müzik kategorisinin icat edilmesi ve kurumsallaştırılması, Batıda ve Türkiye’de farklı bağlamlar içinde gerçekleşmiştir. Batıdaki sınıf temelli beğeni hiyerarşilerinin aksine, Türkiye’de müzik alanında birçok sınıflandırmanın kaynağı Batılılaşma sürecinin yol açtığı meşruiyet bunalımıdır. Klasik Türk müziği kategorisi, Batıcı elitler tarafından dışlanan bir müziğe itibar kazandırmak için bir sınıflandırma stratejisi olarak kullanılmıştır. Bir meşrulaştırma stratejisi olarak önemli başarılar kazanan bu stratejinin olumsuz yönüyse Türk müziğinin yaşayan gelenekle bağlarını zayıflatması ve onu arkaikleştirerek adeta müzelik hale getirmesidir.
one of the missions of employees in the field of music sociology is to reveal what historicaltouristic contexts of liking hierarchies have been legitimacy with what institutions are consolidated and revealing what social interests are associated with the invention and institutionalization of the classical music category and in different contexts in turkey, unlike the class-based lik hierarchies in the western, the source of many classifications in the field of music in turkey is the legitimateity that led by the westernization process. the category of classical turkish music has been used to bring him a weaker reputation by the background of this strategy and to bring him a negative way to the background
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|