User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
  Citation Number 63
 Views 110
 Downloands 24
ELEKTRONİK SPOR: TÜRKİYE’DEKİ SİBER SPORCULARIN TUTUM VE DAVRANIŞLARI
2006
Journal:  
Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri
Author:  
Abstract:

Teknoloji alanında yaşanan olağanüstü gelişmeler her alanda olduğu gibi spor alanını da etkileyerek yeni bir takım gelişmelerin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu gelişmelerden biri elektronik spordur. Elektronik spor, hem fiziksel hem de zihinsel bir takım özelliklere sahiptir. Bunlar: Sanal veya bilgisayar ortamında icra edilmesi, yeni tesis veya ekipman bakımından geleneksel sporlarla karşılaştırıldığında çok büyük finansal kaynağı gerektirmemesi, dünyanın her bölgesinde bu sporu icra edebilme olanağı, bireysel ve takım halinde oyuna açık olma, ve doğasına özgü araç gereci gerektirmesidir. Bu amaçla hazırlanan bir anket, elektronik sporla uğraşan 356 kişiye uygulanmıştır. Oyuncuların özellikleri düşünüldüğünde; yanıtlayıcıların % 14.5’i bireysel oyunlarda, % 85.4’ü ise takım oyunlarında mücadele etmektedir. Katılımcıların % 20.8’i 3-4 yıldır bu sporu icra etmektedir. Cevaplayıcıların % 11.7’si uluslararası resmi turnuvalara, % 71.9’u ulusal ve uluslararası özel turnuvalara katılmış ve % 10.6’si bu turnuvalarda ödül kazanmıştır. Elektronik sporu yapmada güdüleyici faktör olarak bilgisayar oyunlarını sevmek ilk sırada yer alırken, oyun tutkusu ise ikinci sırada yer almaktadır. Elektronik spora yönelik tutumlar bakımından federasyona yönelik tutumlar 4.04 ortalamaya sahip olup, bu sporu profesyonel veya amatör olarak düşünenlerin ortalaması ise 4.01’dir. Zeka, görme yeteneği, çabuk düşünme, sezgi, takım oyunu, el çabukluğu ve konsantrasyon başarıda önemli olarak değerlendirilmiştir.

Keywords:

Citation Owners
Attention!
To view citations of publications, you must access Sobiad from a Member University Network. You can contact the Library and Documentation Department for our institution to become a member of Sobiad.
Off-Campus Access
If you are affiliated with a Sobiad Subscriber organization, you can use Login Panel for external access. You can easily sign up and log in with your corporate e-mail address.
Similar Articles








Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri
Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri