Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 178
 İndirme 25
Görsel Sanatlar Dersinde Efsanelerin Üç Boyutlu Çalışmalar Üzerine Etkisi (6. Sınıf Örneği)
2019
Dergi:  
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi
Yazar:  
Özet:

Bu araştırmada, 6.sınıf görsel sanatlar dersinde efsanelerin üç boyutlu çalışmalara etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Tek gruplu öntest sontest uygulamalı yarı deneysel desen kullanılmış olup, veriler nitel yöntemle analiz edilmiştir. Veri toplama aracı olarak üç boyutlu çalışmalardan oluşan öntest - sontest uygulamalarında tema analizi yöntemiyle imgeler belirlenmiş, ayrıca araştırmacılar tarafından geliştirilen beş soruluk yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Görüşme verileri, nitel veri analiz programı Nvivo 11 kullanılarak analiz edilmiştir. Öğrencilerle yapılan görüşme sonuçlarından, üç boyutlu çalışmalarda efsanelerden yararlanmanın derse ve etkinliğe karşı ilgi ve sevgiyi artırdığı, başarma duygusunu pekiştirdiği, hayal gücünü harekete geçirmede ve üç boyutlu ifadenin gerçekleştirilmesinde etkili olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Verilmiş olan çok sayıda efsanevi karaktere rağmen, öğrencilerin çoğunun en çok ilgisini çeken efsanevi karakter, kendi yörelerinde yaygın olarak kullanılan şahmaran olmuştur. Bu durum, eğitimde yakından uzağa ilkesinin uygulanmasının önemini destekler niteliktedir. Öntest uygulamalarında sıradan ve gerçekte var olan unsurlar canlandırılırken, sontest uygulamalarının, özgün, gerçeküstü ve imgesel açıdan zengin olduğu görülmüştür.

Anahtar Kelimeler:

The Effect of Legends on Three-Dimensional Studies in the Visual Arts Course (6. Examples of class)
2019
Yazar:  
Özet:

This study is aimed at studying the impact of legends on three-dimensional studies in the 6th class class of visual arts. One-group predest estest applied semi-experimental patterns were used, and the data were analyzed by the quality method. As a data collection tool, images were determined by the theme analysis method in the three-dimensional studies consisting of the pre-test - estest applications, and the five questions developed by the researchers were also used in the semi-configured conversation form. In the analysis of data, content analysis was used. The interview data was analyzed using the quality data analysis program Nvivo 11. The results of the interviews with students have come to the conclusions that the use of legends in three-dimensional studies increases the interest and love for lesson and activity, strengthens the sense of success, is effective in moving imagination and in the realization of the three-dimensional expression. Despite the numerous legendary characters that have been given, the legendary character, which attracted the great interest of most students, has become a character widely used in their places. This situation supports the importance of implementing the principle of close distance in education. While the elements that are ordinary and real in the pre-test practices are revived, the pre-test practices have been shown to be rich in original, surreal and imagistic terms.

Anahtar Kelimeler:

The Effect Of Legends On Three Dimensional Art Works In Visual Art Lessons (6 Th Grade Sample)
2019
Yazar:  
Özet:

In this research, it is aimed to examine the effect of legends on three dimensional works in 6th grade visual arts lesson.Single group pretest posttest applied quasi-experimental design was used and data were analyzed by qualitative method. As a data collection tool; In the pre-test and post-test applications consisting of three-dimensional studies, images were determined by theme analysis method, and a semi-structured interview form developed by the researchers was used. Content analysis was used for data analysis. The interview data were analyzed using the qualitative data analysis program Nvivo 11. From the results of the interviews with the students, it was concluded that the use of legends in the three-dimensional studies increases the interest and enthusiam about the lesson and the activity, reinforces the feeling of accomplishment, stimulates the imagination, and that it is effective in the realization of the three-dimensional expression.Despite the great number of legendary characters given, the legendary character which attracted the most attention of most students has turned out to be Şahmeran, which is widely used in their local area.Accordingly, it supports the importance of the application of the principle of close-up in education.While the ordinary and actual elements were revived in the pretest applications, post-test applications were found to be original, surreal and rich in imagery.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 209
Atıf : 998
2023 Impact/Etki : 0.685
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi