Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 3
 Görüntüleme 38
 İndirme 17
Using Technology in Hydrocarbon Topics: A Profile on Students’ Self-Regulated Learning
2019
Dergi:  
Journal for the Education of Gifted Young Scientists
Yazar:  
Özet:

This research aimed to analyse the use of chemistry-on-android (chemondro) game and blended learning as the implementation of technology on hydrocarbon topics toward students’ self-regulated learning. A comparative study has employed in this research. There were three groups of students with a total of 143 students represents from all of the eleventh graders in Purworejo Regency, Indonesia. These three groups of students applied different technology as the media on its learning process. A group which applying ‘chemondro’ game, a group with blended learning and the last group with the combination between the two. A Self-Regulated Learning Scale (SRLS) was administrated to obtain the data. These data of students’ self-regulated learning were classified into five categories, from excellent to very poor category according to analysis based on the criteria of mean ideal and ideal standard deviation. The results of the analysis showed that the profile of students’ self-regulated learning on the group that used the ‘chemondro’ game only as the media was better compared to the other two student groups. This research suggests that the used of educational game should be widely used in chemistry learning to promote students’ self-regulated learning.

Anahtar Kelimeler:

0
2019
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler










Journal for the Education of Gifted Young Scientists

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 481
Atıf : 1.053
2023 Impact/Etki : 0.1
Journal for the Education of Gifted Young Scientists