Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 3
 Görüntüleme 60
 İndirme 12
Students’ Perceptions About The Use Of Minimalist Robotic Games In Geography Education
2020
Dergi:  
Review of International Geographical Education Online
Yazar:  
Özet:

Recent trends show the number of students studying geography in upper secondary school is declining. Among the reasons identified is that geography is perceived as a very tedious and difficult subject to study. With the rapid development of technology in the twenty-first century, the use of multi-media tools and technologies in education have given a new dimension to the process of teaching and learning. One of the most widely used technological tool is robots. Therefore, this study was conducted to evaluate the perceptions of high school students who are using minimalist robotic games for teaching and learning activities in Geography. Qualitative research methods were used to collect the research data. In total there are 15 groups of students participating in the Science Technology Engineering and Mathematics (STEM) Education Carnival; each group consists of three to six members who have created a minimalist robot game for the subject of Science, Mathematics and Social Sciences. However, there are only two groups of students consisting of two male and four female students who created games for Geography. Therefore, a purposive sampling method was used to select students from these two groups. Six students who participated in the development of a minmalist robotinc game for Geography in the STEM education carnival were selected and interviewed. Semi-structured interviews were conducted at the end of the carnival. The data analysis of the interview shows five out of six students had a very positive perception of using minimalist roboticss in Geography education. In addition, this study also showed that the use of minimalist roboticss in the teaching and learning of Geography also changed the interest and attitudes of students towards learning Geography. The application of minimalist robotics also enhances students' intrinsic motivation to study Geography. The implications of this study suggest that minimalist robotics games are an alternative technology teacher can integrate into teaching and learning activities for Geography in schools to enhance students’ interest in learning about this subject.

Anahtar Kelimeler:

0
2020
Yazar:  
Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








Review of International Geographical Education Online

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 310
Atıf : 427
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini