Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 47
 İndirme 22
SADREDDİN ŞİRAZİ'DE TANRI'NIN BİLGİSİ PROBLEMİ
2013
Dergi:  
Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
Yazar:  
Özet:

Şirazi'ye göre Tanrı'nın  zatının herhangi bir tarifle tarif edilmesi ve  herhangi bir tanımla tanımlanması  mümkün  değildir. Çünkü  en kapsamlı  ve genel varlık,  Tanrı'nın varlığıdır. O'ndan  daha kapsamlı  ve  daha  genel  bir  varlık  yoktur.  Düşünürümüze  göre  Tanrı'nın  zatı  ile  sıfatları  aynı gerçeği  ifade  etmektedir.  Şirazi'ye  göre  Tanrı'nın  varlık  verme  dışında  başkaca  bir  fiili  yoktur. O'nun bütün fiilî sıfatları varlık verme ve yoktan yaratma ile ilgili sıfatına indirgenebilir. Şirazi'ye göre Tanrı'nın bilgisinin kamil oluşunun sebebi bir akleden olarak zatını zatına yine kendi zatı ile inkişaf  ettiriyor  olmasıdır.  Tanrı'nın  mümkün  varlıklara  dair  bilgisi  onun  yüce   zatında  resmedilmiş  suretler  değildir.  Böyle  bir  söylem  Şirazi'nin  tespitine  göre  Aristoteles'e  ve  onu  takip  eden Meşşai  filozoflara  aittir.  Sadreddin  Şirazi'ye  göre  Tanrı'nın  bilgisi,  kendi  zatının  aynısıdır.  Tanrı, kendi zatını akletmekte ve bilmektedir. Tanrı'nın zatı, zatını zorlayıp ona bir şeyi dikte etmez. O, kendi  zatı  ile  külli  içindeki  cüz'i'yi  bilir.  Tanrı'nın  zatı,  zatına  perde  olup  zatı  zatından  gizlenmiş değildir. Şirazi'ye göre varlığı zorunlu olan Yüce Tanrı'nın kendi zatını biliyor olması  onun kendi dışındaki bütün mevcudat ve varlığı  biliyor  olmasını gerekli ve zorunlu kılmaktadır. Şirazi, Tanrı'nın  şeylere  dair  bilgisinin  mertebelerini  inayet,  kaza,  kader,  kalem,  levh-i  mahfuz  ve  varlık defteri olarak sıralamaktadır.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi

Alan :   İlahiyat

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 689
Atıf : 1.396
2023 Impact/Etki : 0.111
Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi