Barışı kısaca “Fert ve toplumların ilişkili olduğu yerlerle uyum içerisinde olmasıdır.” şeklinde tarif edebiliriz. İslâm dini daima barışı önceler, ulusal ve evrensel barışı tesis edecek ilkeler vazeder, İslam’ın tercihi hep barıştan yanadır, savaşın kaçınılmaz olduğu zamanlarda da, kalıcı bir barış için savaşı çözüm olarak görür. Genel anlamda barışın üç alanda vâkî olduğunu görmekteyiz: Bireyin kendisi ile barışık olması, insanlar arası barış ve toplumlar arası barış. Bireyin kendisi ile barışık olması, inandığı gibi yaşaması, inandığı değerlerle çatışmaması ile mümkündür. İnsanlar arası ve toplumlar arası barış, hukuki zeminde, hakkaniyet ekseninde ve evrensel insanî ve ahlâkî prensipler çerçevesinde mümkün olacaktır. Kur’an’da barış mefhumunu, sulh, silm, selâm kelimeleri ve bunların türevleri ifade eder. Barışa dair âyetlerin, beşeri ilişkilerde yapıcı yaklaşım, farklı inanç mensuplarına saygı, inandığını ifade etme ve inandığı gibi yaşama hürriyeti, istihdamda liyakat, yönetimde adalet, anlaşmalara sadık kalma, zulme ve teröre karşı iş birliği vd hususları ihtiva ettiği anlaşılmaktadır. Kur’an, her şeye rağmen barışçıl olunmasını istemez, ezik bir barışı telkin etmez, mümkün olduğu kadar barıştan yana tercih yapılmasını ister, bireyler ve toplumlar arası barışın temel ilkelerini belirler. Çünkü, canın korunması dinin temel gayelerindendir. Kur’an’a göre, bir canı öldüren bütün insanlığı öldürmüş, bir canın yaşamasına vesile olan da bütün insanlığı yaşatmış gibidir. (Bkz. Mâide, 5/32)
“Peace is to be in harmony with the places where peace and communities are connected.” We can describe the form. The Islamic religion always presents peace, the principles that will establish national and universal peace, the preference of Islam is always on the side of peace, and in times when war is inevitable, it sees war as a solution for permanent peace. In general, peace exists in three areas: peace with the individual itself, peace between people and peace between societies. It is possible for a person to be peaceful with himself, to live as he believes, not to conflict with the values he believes. Peace between humans and between societies will be possible on the legal ground, on the axis of justice and in the framework of universal human and moral principles. In the Qur’an, the words of peace, sulh, silm, salam and their derivatives are expressed. It is clear that the signs of peace contain aspects of constructive approach in human relations, respect for the members of different beliefs, expressing their belief and living as they believe, liberty in employment, justice in administration, loyalty to agreements, persecution and cooperation against terror, etc. The Qur’an does not wish it to be peaceful despite everything, it does not seek a thin peace, it wants it to be preferred for peace as much as possible, it determines the fundamental principles of peace between individuals and communities. Because the protection of life is one of the main objectives of religion. According to the Qur’an, the one who kills a soul has killed all mankind, and the one who has given the opportunity to live a soul has lived all mankind. by Bq. of 5/32)
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|