Umur Bey’in Bursa’da inşa ettiği camide yer alan taş vakfiye, Osmanlı kültür ortamında, sıradan halkın konuştuğu gündelik Türkçe’nin, kağıt üzerinden çıkarak kamusal alanda temsil bulduğu ilk ciddi girişimlerden biridir. Umur Bey’e bu konuda esin kaynağı olan ve cesaret veren, uzun süre yanında bulunduğu ve yakından tanıdığı, kendisi gibi yönetici elitin entelektüel bir üyesi olan Germiyanoğlu II. Yakup Bey’in Kütahya’da yer alan Türkçe taş vakfiyesi olmuştur. Türkçe tercihi, Osmanlı bürokrasisinde nüfuzunu gün geçtikçe yitiren Türk kökenli elitin bir üyesi olan Umur Bey’in anadiline verdiği önemi göstermesinin yanı sıra okuma bilen halkın büyük çoğunluğunun Arapçayı anlamadığı göz önünde bulundurularak metnin kolayca anlaşılması kaygısında olduğuna işaret eder. Vakfiyenin kamusal alanda ilanı, Fatih Sultan Mehmed’in vakıfların temel gelir kaynakları olan köy ve mezraların devletleştirilmesini öngören toprak reformu ile zamanlama bakımından örtüşmektedir. Bu durum, Umur Bey’in vakfettiği araziyi kamuya ilan ederek toprak reformuna karşı bir tepki ortaya koyduğunu düşündürmektedir.
it is one of the first serious initiatives that umur bey has represented in the public area, in the mosque built in the scholarship, the stone vakfiye osmanlı culture environment, where ordinary people are talking about in the paper, which is one of the first serious initiatives in the public area, which is the source of esin in this regard, and is a long-standing member of the city, as well as an intellectual member of the manager, germiyanoğlu, who knows the importance of the civilisation of the civil society, and the importance of the civilisation of the civilisation of the civil society, which is very important in the city
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|