Üçüncü Sinema Hareketi, tüm Avrupa’da ve Latin Amerika’da sosyalist hareketler güç kazandığı 1960’ların sonunda ortaya çıktı. Muhalefet güçleri kapitalizme karşı mümkün olan her alanda mücadele ediyordu, sinema da bu alanlardan biriydi. Aktivistler, bu mücadelenin bir parçası olarak sinemada insanları etkileyecek, onları kapitalizme karşı mücadeleye çağıran yeni biçim arayışları içerisindeydiler. Üçüncü Sinema Hareketi’ni ortaya çıkaranlar (Fernando Ezequiel Solanas and Octavio Gettino) sinemayı ideolojik zeminde işlev gösterecek bir araç haline getirmeye çalışıyorlardı. Bu makalede, Üçüncü Sinema Hareketi’nin potansiyellerini onu yorumlayarak ortaya çıkarmayı hedefliyorum. İçerisinde yaşadığımız dönemde yani Post-Fordizm döneminde, Üçüncü Sinema Hareketi’nden sinema aracılığıyla yeni öznellik üretimlerine dair öğrenilecek çok şey olduğunu göstermeyi amaçlıyorum. Bu bağlamda makalede öncelikle, Post-Fordizm döneminin tasvir edilmesi ve kapitalizmin bu döneminde öznellik üretiminin ne kadar önemli bir yer kapladığının gösterilmesi hedefleniyor. Makalede, ikinci olarak, Maurizio Lazzarato ve Gilles Deleuze’nin çalışmaları temelinde sinemanın, filmlerdeki “duygulanımlar” aracılığıyla nasıl öznellik üretimi gerçekleştirdiğinin irdelenmesi hedefleniyor. Son olarak, makalede, Üçüncü Sinema Hareketi’ne dahil olan filmlerden bazı sahneler ve hareketin manifestosu analiz edilerek Üçüncü Sinema Hareketi ile yeni öznellik üretimleri arasındaki ilişki gösterilecektir.
The Third Cinema Movement appeared at the end of the 1960s, when socialist movements gained power throughout Europe and Latin America. The opposition forces fought against capitalism in every possible field, and the cinema was one of these fields. The activists, as part of this struggle, were in their search for a new form that would influence people in the cinema, calling them to struggle against capitalism. Those who revealed the Third Movement (Fernando Ezequiel Solanas and Octavio Gettino) were trying to make the cinema a tool to function on the ideological ground. In this article, I intend to reveal the potential of the Third Film Movement by interpreting it. In the period we live in, that is, in the Post-Fordism period, I intend to show that there is a lot to learn from the Third Film Movement through the cinema about the new productions of personality. In this context, the article first of all aims to illustrate the Post-Fordism period and to show how important the production of self-righteousness occurs in this period of capitalism. The article, secondly, is based on the works of Maurizio Lazzarato and Gilles Deleuze, aiming to explore how the cinema, through the "sentiments" in the films, performs the production of subjectivity. Finally, the article will analyze some scenes and manifestations of the Movement from the Movement of the Third Cinema and show the relationship between the Movement of the Third Cinema and the new productions of personality.
Alan : Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|