İnsanın malzemeyle ilişkisi duyusal ve zihinseldir. Dolayısıyla malzemeye yüklenen anlamlar global, kültürel, toplumsal ya da bireysel ifadeler içerebilir. Giyim ürünleri toplumsal yaşamda kullanıcıların gereksinimlerini karşılamanın ötesine geçerek, kişinin sosyal durumunu, mesleğini, kişisel zevklerini ifade eden bir iletişim nesnesi haline gelmiştir. Çalışmalarında giyim ürünleri ve kullanan sanatçılar için, şekillendirdikleri malzeme gerek onu kullanmış olan kişilerden izler taşıması gerekse nitelikleri doğrultusunda yüklendikleri yan anlamlar ve semboller açısından oldukça zengindir. Bedenle temas eden giysiler bireyin kokusunu, vücut formunu alır. Aynı zamanda bireyin yaşadıklarının da tanığı olurlar. Louise Bourgeois, Christian Boltanski, Guerra de la Paz gibi sanatçılar, eserlerinde bireyleri, kendilerini ya da hayali kimlikleri ifade etmek amacıyla giysileri ve giysi parçalarını kullanmışlardır. Araştırma modern sanatta giysinin bir temsiliyet aracı olarak yeniden üretilmesini konu alan bir kaynak oluşturulması amaçlanmaktadır. Araştırma giysi ve giysi parçalarının kullanıldığı modern sanat eserlerini kapsamaktadır. Giysilere yüklenen çeşitli anlamlar, sanatçılarla gerçekleştirilen röportajlar, eleştirmenlerin yorumları ve eser örneklerinin görselleri üzerinden değerlendirilmiştir.
The human relationship with the material is sensual and mental. Thus, the meanings loaded on the material may include global, cultural, social or individual expressions. Clothing products have gone beyond meeting the needs of users in social life, and have become a communication object that expresses the social status of a person, his profession, his personal pleasures. For the products of clothing and the artists who use in their work, the material they shape is quite rich in terms of the side meanings and symbols they load according to their qualities, if it is necessary to carry traces from those who have used it. Clothes in contact with the body take the individual’s smell, body shape. They are also witnesses to what the individual is living. Artists such as Louise Bourgeois, Christian Boltanski, Guerra de la Paz, used clothes and clothes in their works to express individuals, themselves or imaginary identities. The research aims to create a resource on the re-production of clothes as a representative tool in modern art. The research covers modern art works in which clothes and clothes are used. The various meanings loaded on the clothes, the interviews with artists, the comments of critics and the images of the works are evaluated.
İnsanın malzemeyle ilişkisi duyusal ve zihinseldir. Dolayısıyla malzemeye yüklenen anlamlar; global, kültürel, toplumsal ya da bireysel ifadeler içerebilir. Giyim ürünleri toplumsal yaşamda kullanıcıların gereksinimlerini karşılamanın ötesine geçerek, kişinin sosyal durumunu, mesleğini, kişisel zevklerini ifade eden bir iletişim nesnesi haline gelmiştir. Çalışmalarında giyim ürünleri ve kullanan sanatçılar için, şekillendirdikleri malzeme; gerek onu kullanmış olan kişilerden izler taşıması gerekse nitelikleri doğrultusunda yüklendikleri yan anlamlar ve semboller açısından oldukça zengindir. Bedenle temas eden giysiler bireyin kokusunu, vücut formunu alır. Aynı zamanda bireyin yaşadıklarının da tanığı olurlar. Louise Bourgeois, Christian Boltanski, Guerra de la Paz gibi sanatçılar, eserlerinde bireyleri, kendilerini ya da hayali kimlikleri ifade etmek amacıyla giysileri ve giysi parçalarını kullanmışlardır. Araştırma modern sanatta giysinin bir temsiliyet aracı olarak yeniden üretilmesini konu alan bir kaynak oluşturulması amaçlanmaktadır. Araştırma giysi ve giysi parçalarının kullanıldığı modern sanat eserlerini kapsamaktadır. Giysilere yüklenen çeşitli anlamlar, sanatçılarla gerçekleştirilen röportajlar, eleştirmenlerin yorumları ve eser örneklerinin görselleri üzerinden değerlendirilmiştir.
Alan : Güzel Sanatlar; Mimarlık, Planlama ve Tasarım
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|