Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 3
 Görüntüleme 116
 İndirme 40
JOEL-PETER WITKIN’İN FOTOĞRAFLARINDA YENİDEN ÜRETİM
2019
Dergi:  
İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi
Yazar:  
Özet:

Yaşadığımız çağda gerçekleşen teknolojik gelişmeler, insan yaşamını değiştirdiği gibi sanatın tekniğini de değiştirmiş ve sanat eseri üzerinde dönüşümler meydana getirmiştir. Fotoğraf ise bu etki çerçevesinde birçok sanat eserinin üretim malzemesi olarak kullanılmış ve ortaya çıkan yapıtların farklılaşmasına yol açmıştır. Ayrıca fotoğraf aracılığı ile sanat yapıtlarının kolaylıkla yeniden üretilebilir hale gelmesi, esere tarihsel ve anlamsal açıdan yeni bağlamlar yüklemektedir. Bir sanat formuna ait izlerin başka bir sanat formunun içerisinde var olması ve bu sanatsal biçimler arasındaki alışveriş sonucunda ortaya çıkan göstergelerarasılık kavramı, postmodern dönem içerisinde özellikle başta resim olmak üzere, sinema, müzik, fotoğraf alanlarındaki karşılıklı etkileşimi tanımlamaktadır. Nitekim Postmodern sanat anlayışı içerisinde sanat eserlerinin yeniden üretildiği düşünüldüğünde, sanat tarihi içerisindeki birçok eser farklı sanatçılar tarafından yeniden üretilmiştir. Günümüz sanatçılarının sanat tarihi içerisindeki eserleri referans noktası olarak gördüğü çalışmalar postmodern estetik bağlamında değerlendirilebilmektedir. Özellikle fotoğraf alanında üretimi gerçekleştirilen göstergelerarası alışveriş yöntemleri üzerinde durulduktan Amerikalı fotoğrafçı Joel-Peter Witkin’in yeniden üretim kapsamında gerçekleştirdiği fotoğrafları değerlendirilecektir. Witkin, tek başına bir ekol olma ya da bireysellik konusunda önde gelen fotoğraf sanatçılarından birisidir. Sanatçının çalışmaları fotoğrafın sanatsal bir ifade biçimi olarak kullanıldığı yerde kurgu aracılığıyla inşa edilerek yapıyı dönüşüme uğratma ve bozma üzerine temellenmiştir. Sanatçının yaşamı üzerinde farklı etkileri olan din, ölüm, cinsellik gibi konular farklı figürlerle birlikte izleyiciye sunulmaktadır. Sanatçının ürettiği çalışmalar arasında sanat tarihi içerisinde yer alan yaptılar, mitolojik hikâyeler, günlük hayattan kareler yer almaktadır. Bu çalışma kapsamında Paul Rubens, Grant Wood, Diego Velazquez, Théodore Géricault, Sandro Botticelli, Leonardo Da Vinci’ye ait eserlerin Witkin tarafından yeniden üretimi üzerine durulacaktır.

Anahtar Kelimeler:

Joel-Peter Whitkin’s new photographs
2019
Yazar:  
Özet:

The technological developments in our age have changed the technique of art, as they have changed the human life, and transformed the artwork. Photography, in the context of this effect, has led to the diversification of works that have been used as the production material of many works of art. Furthermore, the facility of reproduction of art works through photography brings new contexts to the work from a historical and meaningful point of view. The concept of the traces of a form of art exist within another form of art and the interindicacy that arises as a result of the trade between these art forms, defines the mutual interaction in the fields of cinema, music, photography, especially in the postmodern period. In fact, as the Postmodern art concept considers that the works of art are re-produced, many works in the art history have been re-produced by different artists. The works that today’s artists see as a reference point for the works in the art history can be evaluated in postmodern aesthetic context. The photographs made by American photographer Joel-Peter Witkin in the framework of re-production will be evaluated, with a focus on the methods of inter-indicator shopping in the photography sector. Witkin is one of the leading photographers in being alone an ecol or individuality. The works of the artist are built through fiction where the photograph is used as an artistic form of expression and are based on the transformation and disruption of the structure. Themes such as religion, death, sexuality, which have different influences on the artist's life, are presented to the audience along with different figures. The works produced by the artist include works in the art history, mythological stories, quarters from everyday life. This study will focus on the re-production of the works of Paul Rubens, Grant Wood, Diego Velazquez, Théodore Géricault, Sandro Botticelli, Leonardo da Vinci by Witkin.

Anahtar Kelimeler:

Reproduction In Joel-peter Witkin’s Photographs
2019
Yazar:  
Özet:

Technological developments in the era we live have changed the technique of art as well as changing human life and have transformed the work of art. And photography was used as the production material of many works of art in the framework of this effect, and led to the differentiation of the resulting works In addition, the fact that art works can be easily reproducible through photography attributes new contexts to the work in terms of history and semantic. The existence of the traces of an art form in another art form and the concept of inter-semiotics that emerged as a result of the trading between these artistic forms defines the interaction in the fields of cinema, music and photography, especially in the postmodern period. As a matter of fact, considering that the works of art were reproduced in the sense of postmodern art, many works in art history were reproduced by different artists. The works that contemporary artists see as a point of reference in the art history can be evaluated in the context of postmodern aesthetics. Within the scope of the study, especially after the emphasis on the intersemiotic trading methods produced in the field of photography, photographs by American photographer Joel-Peter Witkin will be evaluated. Witkin is one of the leading photographers in terms of being an individual school or individuality. The artist’s work was built by fiction through the use of photography as an artistic form of expression and was based on transforming and disrupting the structure. The subjects such as religion, death and sexuality that have different effects on the artist's life are presented to the audience with different figures. Among the works produced by the artist take part art history, mythological stories, and squares of daily life. Within this study, the reproduction of the works of Paul Rubens, Grant Wood, Diego Velazquez, Théodore Géricault, Sandro Botticelli, and Leonardo Da Vinci by Witkin  will be emphasized.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi

Alan :   Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 286
Atıf : 545
2023 Impact/Etki : 0.146
İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi