User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
  Citation Number 8
 Views 425
 Downloands 61
LATİFE TEKİN’İN SEVGİLİ ARSIZ ÖLÜM ROMANINDA BÜYÜLÜ GERÇEKÇİLİK
2015
Journal:  
Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi
Author:  
Abstract:

Büyülü gerçekçilik kavramı özellikle yirminci yüzyılda Latin Amerika’da şekillenip gelişmiştir. Bu kavramın sınırları henüz net olarak çizilememiştir. Bu durum, çoğu zaman fantastik ve gerçeküstü ögeler taşıyan her romanın bu kapsamda değerlendirilmesine sebep olmuştur. Büyülü gerçekçiliğin en önemli belirleyeni, gerçek ile gerçek dışının bir eserde bir arada yer alması ve bu durumun kurgu kişileri için olağanmış gibi karşılanmasıdır. Olaylar gerçek dışı unsurlar içermekle birlikte büyülü gerçekçilikte mekân daima gerçek dünyaya aittir. Büyülü gerçekçilik, Türk edebiyatı için yeni sayılabilecek yaklaşımlardandır. Büyülü gerçekçilik yaklaşımına dâhil edebileceğimiz eserlerden biri Latife Tekin’in Sevgili Arsız Ölüm romanıdır. Sevgili Arsız Ölüm, yazarın ilk romanıdır. Roman, Aktaş ailesinin dışa kapalı bir köyde başlayıp büyük şehirde son bulan serüvenine yer verir. Romanın kurgusu iki katman şeklinde ilerler. İlk katman, masalsı unsurlar barındıran, gerçeküstü olayların işlendiği, ikincisi ise gerçek hayatın normal akışında seyrettiği kısımdır. Düşsel unsurlar, ailenin köydeki yaşantısının anlatıldığı birinci bölümde oldukça yoğundur. İkinci bölümde ise şehre göç eden ailenin hayatı, şehir yaşantısının çetin ve sert gerçekliğiyle karşılaştığı için bu unsurlar azalır. Anlatıda, düşsel katmanın ilerleyişindeki bu kırılma masalsı dokuyu sekteye uğratmaz. Romandaki ironik unsurlar gerçeklikle gerçeküstülüğün romanda birbiriyle çatışmadan ilerlemesine yardımcı olur. Özellikle Aktaş ailesinin şehir hayatının başladığı bölümde yoğunlaşan ironi, şehrin acımasız yönünü biraz yumuşatarak, romanın düşsel dokusunun daha sağlıklı ilerlemesine yardımcı olur.

Keywords:

Citation Owners
Attention!
To view citations of publications, you must access Sobiad from a Member University Network. You can contact the Library and Documentation Department for our institution to become a member of Sobiad.
Off-Campus Access
If you are affiliated with a Sobiad Subscriber organization, you can use Login Panel for external access. You can easily sign up and log in with your corporate e-mail address.
Similar Articles




Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi

Journal Type :   Ulusal

Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi