Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 67
 İndirme 17
TANZİMATTAN CUMHURİYET'E UZANAN ÇİZGİDE OSMANLIDA KADIN HAREKETLERİ, DÖNEMİN TİYATROSUNDA KADININ TEMSİLİ VE KADIN SORUNU
2011
Dergi:  
Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi
Yazar:  
Özet:

Osmanlı Devleti Tanzimat Fermanı ile birlikte batılılaşma, modernleşme sürecine girmiş, toplumun tüm kurumlarında hızlı bir yenilik hareketi başlamıştır. Bundan kadınlar da nasibini almış, kadın kimliği batılılaşma ekseninde yeniden tanımlanmıştır. Meşrutiyet'e uzanan süreçte kadınlar yazın dünyasına girmiş, dernekler kurmuş ve kadın hareketinde aktif olarak rol almışlardır. Ancak kadınlar gerek toplumsal yaşamda gerek dönemin tiyatrosunda ataerkil zihniyetin çizdiği sınırların dışına çıkmayı başaramamış, bazı tıkanmalar yaşanmıştır. Bu yazıda söz konusu süreç incelenecek, sürecin tiyatroya yansıması ortaya koyulacak, kadının temsili irdelenerek hareketteki tıkanmaların nedenleri tartışmaya açılacaktır. Anahtar Kelimeler: Feminist Tiyatro, kadın, Osmanlı, edebiyat, batılılaşma. WOMAN MOVEMENTS IN OTTOMAN FROM TANZİMAT TO REPUBLIC, REPRESENTATION OF WOMAN IN THEATRE OF ERA AND WOMAN PROBLEM Abstract Ottoman Empire entered into a process of modernization and westernization with the Tanzimat Edict, all institutions of society have started a rapid movement of innovation. From that women also had their share, female identity re-defined in the axis of westernization. Extending the process of a constitutional monarchy, women have entered the world of type, have set up associations and played an active role at women's movement. But women failed to get out of the borders drawn by the patriarchal mentality at both the theater and the social life of the period, some of the blockages have been experienced. In this article we examine that process, the reflection of the process to the theater will be placed, the causes of congestions of the movement will be open to discussion by women's representation of the movement examined. Keywords: Feminist theatre, woman, Ottoman, literature, westernization.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi

Alan :   Filoloji; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 260
Atıf : 161
Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi