Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 4
 Görüntüleme 69
 İndirme 16
Türkiye’de Eğitim Alanında Sanal Gerçeklik Araştırmalarının Eğilimleri: Bir İçerik Analizi
2021
Dergi:  
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yazar:  
Özet:

Bu araştırmada Türkiye'de eğitim alanında sanal gerçeklik teknolojileriyle ilgili yapılan çalışmaların genel eğilimlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Web of Science, ERIC, Scopus, DergiPark, TrDizin ve Google Scholar veri tabanlarında tarama yapılmıştır. Belirlenen dâhil etme ve hariç tutma kriterleri göz önünde bulundurularak 2921 aday çalışmanın başlık ve özetleri incelenmiştir. Bu inceleme sonucunda kriterlere uygunluğu tespit edilen 8 yüksek lisans tezi, 5 doktora tezi, 3 bildiri ve 45 makale olmak üzere 2008-2019 yılları arasında yayınlanan toplam 61 çalışma araştırma kapsamında değerlendirilmiştir. Veri toplama amacıyla Göktaş ve arkadaşları (2012) tarafından geliştirilen yayın inceleme formu kullanılmıştır. Bu form araştırmacılar tarafından çalışmanın amacına uygun olarak düzenlenmiştir. İncelenen çalışmalardan içerik analizi yöntemiyle elde edilen bulgular araştırma soruları doğrultusunda uygun çizelge ve tablolar kullanılarak sunulmuştur. Araştırmanın sonuçlarına göre sanal gerçeklik teknolojisinin eğitim amaçlı kullanımına yönelik çalışmaların son yıllarda ivme kazandığı görülmüştür. Çalışmalardaki sanal gerçeklik ortamlarının birçoğunda hazır içeriklerin kullanıldığı, geliştirilen uygulamalarda ise en çok Unity oyun motorunun tercih edildiği belirlenmiştir. Bununla birlikte çalışmalarda nicel araştırma yöntemlerinin, örneklem seçiminde amaca uygun örneklem yönteminin, veri toplama için görüşme formu ve anketlerin, elde edilen verilerin analizinde ise kestirimsel istatistik tekniklerinin daha fazla tercih edildiği ortaya çıkmıştır.

Anahtar Kelimeler:

Trends of Virtual Reality Research in Education in Turkey: A Content Analysis
2021
Yazar:  
Özet:

This study aims to reveal the general trends of the work on virtual reality technologies in the field of education in Turkey. For this purpose, the web of science, ERIC, Scopus, MagazinePark, TrDizin and Google Scholar databases have been scanned. Considering the criteria for inclusion and exclusion specified, 2921 candidates have been examined with the headlines and summaries of the study. The results of this study have been evaluated within the framework of a total of 61 studies published between 2008-2019 years, including 8 master theses, 5 doctoral theses, 3 statements and 45 articles. The data collection has been used by Göktaş and his friends (2012) for the purpose of publishing the review form. This form was arranged by researchers according to the purpose of the study. The findings obtained from the reviewed studies by the method of content analysis were presented using appropriate diagrams and tables in accordance with the research questions. The research finds that the research on the use of virtual reality technology for educational purposes has gained a momentum in recent years. The studies have determined that many virtual reality environments use ready-made content, and in developed applications the Unity game engine is most preferred. However, studies have shown that quantitative research methods, the appropriate sample method in the selection of samples, the form of conversation and surveys for data collection, and in the analysis of the obtained data, the cutting statistical techniques are more preferred.

Anahtar Kelimeler:

Trends In Virtual Reality Research In Education In Turkey: A Content Analysis
2021
Yazar:  
Özet:

The purpose of this research is to reveal the general trends of the studies on virtual reality in education in Turkey. During the research process, databases of Web of Science, ERIC, Scopus, DergiPark, TrDizin ve Google Scholar were scanned. The titles and abstracts of the 2921 candidate studies included in the research were examined within the framework of the inclusion and exclusion criteria. As a result of the examination, a total of 61 studies published in 2008-2019, 8 master theses, 5 doctoral dissertations, 3 papers, and 45 articles, were evaluated within the scope of the research. The article review form developed by Göktaş et al. (2012) was used to obtain data from these studies. The form was arranged by the researchers in accordance with the purpose of the research. Findings obtained from the studies by using the content analysis method were presented by using appropriate charts and tables in line with the research questions. According to the results of the research, it has been observed that studies on the use of virtual reality technology for educational goals have been accelerated in recent years. It was determined that ready-made contents were used in many of the virtual reality environments in the studies and the Unity game engine was the most preferred in the developed applications. Besides, purposive sampling techniques for the sample selection, interview forms and questionnaires for data collection and inferential statistical technics for the analysis of data were preferred for the quantitative dimension of the studies.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 978
Atıf : 7.451
2023 Impact/Etki : 0.417
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi