Bu araştırmada lise öğrenci ve öğretmenlerinin kahoot uygulaması ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada karma yöntem araştırmalarından açımlayıcı sıralı desen tercih edilmiştir. Öncelikle nicel verilere ulaşılmış, nicel veriler doğrultusunda nitel veriler elde edilmiştir. Araştırmanın nicel kısmına 201 öğrenci, nitel kısmına ise 24 öğrenci ile 3 öğretmen katılmıştır. Nicel verileri toplamak amacıyla anket, nitel verileri toplamak amacıyla öğretmen ve öğrencilere yönelik ayrı ayrı yarı yapılandırılmış görüşme formu araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda lise öğrencilerinin kahoot’u çok sevdikleri ve eğlenceli buldukları, cevapların sonucunu hemen görmekten mutlu oldukları, kahoot uygulamasının soru ve cevapları hatırlamada katkısı olduğu, ancak cevapları arkadaşlarının görmesinden kısmen rahatsız oldukları ve ders çalışmalarını destekleyen bir uygulama olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada ayrıca öğretmenlerin kahoot’u eğitim ortamı açısından verimli ve etkili buldukları ancak ön hazırlıkların zaman alıcı olduğu, ayrıntılı raporlama sürecini etkili kullanmadıkları tespit edilmiştir. Bu sonuçlardan hareketle kahoot ile ilgili araştırmaların deneysel ve nitel çalışmalarla desteklenmesi önerilmektedir.
This study aims to determine the views of high school students and teachers on the application of chaoot. In the research, a distinctive order pattern was preferred from the research of the karma method. First of all, the data was obtained according to the quantum data. The study included 201 students and 24 students and 3 teachers. In order to collect quantum data, the survey was developed by the researcher in a separate semi-configured interview form for teachers and students in order to collect qualitative data. The analysis resulted in the conclusion that high school students loved and found kahoot very pleasant, they were happy to see the results of the answers immediately, that the application of kahoot contributed to remembering questions and answers, but they were partially discomforted by seeing the answers of their friends and that it was not an application that supports the study. The study also found that teachers found kahoot efficient and effective in terms of the educational environment but that pre-preparations were time-consuming, they did not use the detailed reporting process effectively. From these findings, it is recommended that research on kahoot is supported by experimental and qualitative studies.
Alan : Eğitim Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|