Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 12
 İndirme 3
ÇAĞDAŞ SANATTA BOZULAN DOĞA
2023
Dergi:  
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Yazar:  
Özet:

Çağdaş sanatta malzeme açısından sınırsız anlatım olanakları söz konusudur. İnsan bedenin malzeme olarak kullanımından doğanın kendi halindeki yaşam döngüsünün kayıtlarına kadar içerik ve bağlamla ilişkili olarak sanatsal ifade aracı olarak kullanılabilmektedir. Bu çalışmada, sanatçının iş üretimi aşamasında bir malzeme olarak ele aldığı doğada ortaya çıkan tahribatlar bozulma kavramıyla ilişkili olarak ele alınmıştır. Manzara ve doğa kavramlarının farklılığına birinci doğanın leyhine bir yaklaşımla dikkat çekilmiştir. Biyo kültürel yaşamın parçası olan insanın gezegene doğrudan ya da dolaylı yoldan olumsuz etkisinin sanat yapıtları üzerinden incelenmesi konunun ikinci ana bölümünü oluşturmaktadır. Son olarak ekolojik bozulmalara yönelik kaygı duyan sanatçıların doğada bir sağaltım, restorasyon yaklaşımıyla ürettikleri iyileştirici sanat eylemleri ve işlerinden oluşacak şekilde düşünülmüştür. Mekan olarak doğa, bağlam olarak doğa, eklemlendiğimiz doğa, insan çağı gibi kavramlar da konunun akışı gereği yeryüzü ile ilişkimiz bağlamında yer verilecek önemli kavramlardan olacaktır.

Anahtar Kelimeler:

Disruption In Nature In Contemporary Art
2023
Yazar:  
Özet:

There are unlimited possibilities of expression in terms of materials in contemporary art. Artistic production can be mentioned from the use of the human body as a material to the records of the life cycle of nature in its own state. The main concept associated with the content and context in the formation of the work can highlight the story of the material. In this study, the destructions that occur in nature, which the artist treats as a material during the production stage, are evaluated in relation to the concept of deterioration. In the first part, the difference between the concepts of landscape and nature is emphasized with an approach in favor of first nature. The second main part of the subject is the examination of the direct or indirect negative impact of the human, who is a part of bio-cultural life, on the planet through works of art. Finally, remedial art acts and works produced by artists who are concerned about ecological deterioration with a healing and restoration approach in nature are included. Concepts such as nature as space, nature as context, nature and human age with which we are articulated are also important concepts in the context of our relationship with the earth.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 216
Atıf : 118
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi