Kurgusal olandan yola çıkarak gerçek dünyayı yorumlamak, en nihayetinde hayali sonuçlar elde etmek anlamına gelebilir. Ancak kurgunun temelinde gerçek hayattan koparılamayacak kadar güçlü ve çoğu zaman yaratıcısının bile fark edemediği kodlar yatmaktadır. Bu kodlar eserin yaratıcısı tarafından hem kurgu içinde hem de gerçek hayatta birlikte kullanılabilir. İki dünyanın da (kurgu ve gerçek) birbiriyle sıkı bir etkileşim içinde olduğu düşünüldüğünde, bu kodlardan yola çıkılarak ortaya çıkarılan sonuçlar her iki dünya için de geçerli olabilir. Bu doğrultuda erkeklik meselesine dair birçok soru ve cevaba filmler üzerinden ulaşmak mümkündür. Bu çalışma Gaspar Noé’nin yönettiği Carne (1991) ve Herkese Karşı Tek Başına (1998) filmlerindeki “le Boucher” (Kasap) karakteri üzerinden erkek kimliğinin inşasına dair bazı konu başlıklarına odaklanmaktadır. Filmler, gerçeklikle kurduğu sıkı bağla ortaya çıkan sonuçların gerçek hayata uyarlanmasını mümkün kılarken, bir erkek kahramanın bilinçdışını açığa çıkartarak da erkeklik meselesine dair eşsiz bir çalışma alanı sunmaktadır
To interpret the real world, starting from the curious thing, may mean ultimately achieving imaginary results. But the foundation of the fiction lies in the codes that are powerful enough to be separated from real life, and often even the creator can’t realize. These codes can be used together by the creator of the work both in the fiction and in real life. When the two worlds (fiction and reality) are considered to be in a close interaction with each other, the results arising from these codes may apply to both worlds. There are many questions and answers on the question of masculinity that can be reached through the movies. This study focuses on some subjects on the construction of male identity through the character "le Boucher" in the Carne (1991) and All Against Alone (1998) films directed by Gaspar Noé. While films enable the results of the close connection with reality to be adapted to real life, they also offer a unique field of study on the issue of masculinity by revealing the unconsciousness of a male hero.
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|