Yirminci yüzyılın ikinci yarısı, Edward Bond, Mark Ravenhill ve Sarah Kane gibi oyun yazarlarının farklı ve şok edici trajedilerini içeren Suratına Tiyatro döneminin etkisi altındadır. Çağdaş İngiliz oyun yazarlığı bağlamında Martin Crimp, Simon Stephens ve Tim Crouch’un oyunlarıyla sözsel ve politik tiyatro Yirmi Birinci yüzyıl’ın ilk zamanlarında yerini almıştır. Ünü hem Britanya hem de Avrupa’ya yayılan,önemli çağdaş oyun yazarlarından biri olan Tim Crouch, deneysel ve postdramatik türdeki oyunları ile birlikte çağdaş İngiliz tiyatrosuna çok büyük ölçüde katkı yapar. Bu çalışma, Tim Crouch’un şiddet içeren, şok ve rahatsız edici The Author (Yazar) oyununu çağdaş tiyatroda aktif sorgulama, seyirci katılımı, tepkisi ve sorumluluğu bağlamında ele alır. Oyun, çağdaş performansta ses ve konuşmaların farklı kullanımlarını sorunsallaştırmak için seyirci deneyimi ile ilgili kritik bir bağlantı sunar. Bu çağdaş performans Roland Barthes’ın terminolojisi ve ünlü nitelemesi “Yazarın Ölümü” ne gönderme yaparak seyircinin aktif katılımını amaçlar ve sorumluluğunu anımsatır.
The second half of the twentieth century is under the influence of the Theatre Period, which contains different and shocking tragedies of game writers like Edward Bond, Mark Ravenhill and Sarah Kane. In the context of contemporary English playwriting, with the performances of Martin Crimp, Simon Stephens and Tim Crouch, the verbal and political theater took place in the early twenty-first century. Tim Crouch, one of the prominent contemporary play writers that spread his fame to both Britain and Europe, has contributed greatly to contemporary British theatre along with his experimental and post-dramatic games. This study deals with Tim Crouch's violent, shocking and annoying game The Author (Author) in the context of active questioning, audience participation, reaction and responsibility in contemporary theatre. The game offers a critical link to the audience experience to problematize the different uses of sound and speech in contemporary performance. This contemporary performance aims to the active participation of the audience and reminds the responsibility of the public by sending what the terminology and famous title of Roland Barthes "The Author's Death" is.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|