Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 69
 İndirme 12
 Sesli Dinleme 1
Kaçar’ın Tok ve Kane’nin Phaedra’nın Aşkı İsimli Oyunlarında Kadın Bedeninin Tüketimi
2019
Dergi:  
ODU Journal of Social Sciences Research
Yazar:  
Özet:

 Bu çalışma 24-26 Nisan da İDEA 2019 isimli Gaziantep Üniversitesinde yapılacak olan konferansta sunulmak üzere kabul edilmiştir. Bildiri olarak yayınlanmayacaktır. Özet Dünyada ki bütün eril toplumlarda kadınlar hem bedenlerinin hem de akıllarının sahibi olabilmek için yüzyıllardır savaş vermektedirler. Türkiye’ de ve İngiltere’de kadın hakları için belirli ölçüde düzenlemeler getirilmiş olsa da günümüzde kadınlar hala tam olarak eşit haklara sahip olabilmek için mücadele vermektedirler. Hem İngiliz hem de Türk tiyatro yazarlarıda kadınların bu mücadelesine oyunlarıyla katkıda bulunmaktadır. Bu çalışmada hem Türk hemde İngiliz feminist tiyatrosu yazarlarının feminist edebiyata olan katkıları ortaya konulmuştur. Çağdaş Türk Tiyatrosunda önemli bir yere sahip olan Zeynep Kaçar feminist oyunlarıyla kadınların neler yaşadığını, ne hissettiklerini ve ataerkil sistemde maruz kaldıkları baskıyı bir çok oyununda dile getirmiştir. Kaçar 2017’ de yazmış olduğu Tok isimli oyunu ile kadın bedeninin aşk ve evlilik temaları altında nasıl acımasızca tüketildiğini ortaya koyar. Tek sahnelik oyunda, Kaçar ADAM isimli karakterin kafasında yarattığı hayali bir durumdan bahseder. Böylece erkek bakış açısından, kadının ataerkil sistemde ki yerini seyirciye etkileyici bir şekilde sunar. Oyun ADAM ve KADIN isimli iki karakterin arasında geçer. ADAM, hakim olan KADIN karşısında karısını öldürmek suçundan yargılanır. ADAM her ne kadar karısının organlarını yemiş ve ona fiziksel şiddet uygulamış olsa da karısını öldürdüğünü kabul etmez. Çünkü ADAM ın bütün yaptığı işkencelerin sebebi karısıdır. Başlangıçta ADAM’ın kendisinden daha başarılı, zengin ve güzel olan karısı, ADAM ile evlendikten sonra çalışmayı bırakır ve ADAM’ın sessiz kölesi haline gelir. Her tatrışmadan sonra karısından bir parça kesip yiyen ADAM, sonunda karısının kalbini ister. Ayakları, kolları ve saçları kesik olan kadın gerçek anlamda özgürlüğüne kavuşabilmek için Adam’ın isteğini kabul eder. Bu sebepten Adam karısının ölümünden dolayı suçlu olduğunu kabul etmez. Diğer taraftan kendisinden daha üstün bir pozisyonda olan ve sorularıyla sürekli Adam’ı sıkıştıran Kadın’da, Adam için tehlike arzetmektedir. Ancak oyunun sonunda Adam, güzel ve başarılı olan hakimin de kalbini çıkararak, Kadın’ın yerine geçer. Böylece Kaçar oyununu ataerkil sistemin aç gözlülüğüne ve hırsına yenik düşen başarılı kadınların hazin sonuyla bitirir. Çağdaş İngiliz Tiyatrosunda ise 1990 lara Sarah Kane, şiddet ve cinsellik sahnelerinin baskın olduğu Blasted oyunuyla damgasını vurur. Sadece beş oyun yazmış olmasına rağmen, Kane’nin oyunları feminizm de dahil olmak üzere bir çok açıdan incelenmektedir. Seneca nın yazmış olduğu Phaedra isimli oyununu Phaedra’nın Aşkı olarak günümüze uyarlayan Kane, seyircisini modernize edilmiş klasik bir oyunla karşı karşıya bırakır. Sürekli cips yiyerek, televizyon izleyen ve hayattan zevk almayan Theseus’un oğlu, Hippolytus, üvey annesi Phaedra’nın kendisine olan aşkını duyduktan sonra cinsel anlamda yaklaşmasına izin verir. Phaedra kendi bedenini aşk adı altında Hippolytus a sunduktan sonra beklediği yakınlığı göremez ve intihar eder. İlerleyen sahnelerde, Phaedra’nın kızı, Strophe nin de hem Hippolytus hemde üvey babası Theseus ile ilişkisini öğreniriz. Hippolytus, Phaedra’ nın intiharından sonra Phaedra ya tecavüzden suçlanır ve ölüm ile cezalandırılır. Yaşanılanları duyup gelen Theseus, nefret ettiği oğlunu kurtarmak için hiçbir şey yapmaz hatta oğlunun öldürülmesi için halkı kışkırtır. Hippolytus’ un ölümünü izlemeye gelen halk, polisler tarafından götürülen Hippolytus a saldırır ve Hippolytus’u parçalarlar. Bu sırada onu öldürmemeleri için çığlıklar atan ve kılık değiştirmiş olan Strophe, yine kılık değiştirip halkın içine karışmış olan Theseus tarafından tecavüze uğrar. Kimse Strophe ye yardım etmez hatta Theseus’u desteklerler ve Theseus, Strophe’yi öldürür. Oğlunun ölümünü izleyen ve Strophe yi öldürdürğünü farkeden Theseus sonunda kendini de öldürür. Böylece Kane, oyununu adil bir şekilde bitirir. Her iki yazarda, Kane ve Kaçar, oyununda şiddet temalarını kullanarak aşk ve evlilik adı altında tüketilen kadın bedenlerinden bahsederler. Her ne kadar güçlü kadın karakterler kullansalar da hiçbiri eril sisteme meydan okuyamaz. Bedeninini bir hiç uğruna kullanmaması için Hippolytus Phaedra’yı uyarsada, Phaedra bunu dikkate almaz hatta Hippolytus’un ne dediğini bile tam olarak anlamaz. Çünkü kendisinin en baştan beri öğrendiği şey aşk adı altında kadın bedeninin tüketilmesidir. Hippolytus farklı olan bu düşüncesinden dolayı hem babası tarafından sevilmez hem de eril sistem tarafından nefretle linç edilir. Kane kadın bedeninin cinsel açıdan tüketimini vurgularken, Kaçar ataerkil sistemin güçlü kadın bedenlerini bile nasıl yok ettiğini vurgular. Her iki yazar da evlilik ve aşk temalarını kullanarak ezilen kadın bedenlerini seyircilerine sunarlar. Sonuç olarak, bu çalışma hem İngiliz hem de Türk feminist tiyatrosuna değerli katkıları bulunan Kane ve Kaçar’ın oyunlarında kadının bedeninin eril sistem tarafından tüketilişini ve değersizliğini benzer temalarla nasıl ortaya koyduklarını yorumlar.

Anahtar Kelimeler:

The Consumption Of The Female Body In Kacar’s Tok and Kane’s Phaedra’s Love
2019
Yazar:  
Özet:

This study was accepted to be presented at the conference that will be held at the Gaziantep University on 24-26 April 2019 called IDEA. It will not be published as an announcement. For centuries, women have been struggling in the world to possess their bodies and minds. Although a certain extent of rules for women’s rights have been introduced in Turkey and in the UK, women are still struggling to equal rights. Both British and Turkish theater writers are contributing to this struggle by their acts. This study revealed the contribution of both Turkish and British feminist theaters to feminist literature. Zeynep Kaçar, who has an important place in the contemporary Turkish Theatre, has expressed what women experience, what they feel, and the pressure they are exposed to in the patriarchal system in many games. With the game Tok, which he wrote in 2017, he reveals how the female body is cruelly consumed under love and marriage themes. In the single scene game, he talks about a imaginary situation created in his head by the character named Escape Man. Thus, from a male point of view, the woman’s place in the paternal system is impressively presented to the audience. The game takes place between two characters named Adam and KADIN. The man is convicted of killing his wife against the judge. The man, though he has eaten his wife’s organs and physically abused him, does not admit that he has killed his wife. The cause of all the torture that the man has done is his wife. In the beginning, Adam’s wife, more successful, rich and beautiful than herself, ceases to work after marrying Adam and becomes the quiet slave of Adam. The man who cuts a piece of his wife after every bite, eventually asks for his wife’s heart. The woman with her legs, arms and hair cut, accepts the desire of Adam to get her true freedom. He does not admit he is guilty of his wife's death. On the other hand, in the Woman, who is in a superior position than himself and constantly catches the Man with his questions, it is dangerous for the Man. But at the end of the game, the man, with the heart of the beautiful and successful judge, passes to the woman. Thus, Escape ends the game with the end of the treasure of successful women who are defeated by the foolish sight and ambition of the atherical system. In the Contemporary British Theatre in 1990, Sarah Kane shots her mark with the Blasted game, where the scenes of violence and sexuality are overwhelmed. Although only five games have been written, Kane’s games are studied in many ways, including feminism. Kane, adapting the game called Phaedra by Seneca to the present day as Phaedra's Love, leaves the audience face to a modernized classic game. Eating constant chips, watching television and not enjoying life, the son of Theseus, Hippolytus, allows him to get sexually closer after he has heard his mother's love for him, Phaedra. Phaedra cannot see the proximity he expected after offering his body to Hippolytus under the love name and commits suicide. In the subsequent scenes, we learn the relationship of the daughter of Phaedra, Strophe, with both Hippolytus and his grandfather, Theseus. Hippolytus, after the suicide of Phaedra, is either accused of rape and punished by death. Theseus, hearing and listening to the victims, does nothing to save his son he hates, even provokes the people to kill his son. The people who come to watch the death of Hippolytus attack the Hippolytus, which was taken by the police, and break the Hippolytus. At this time, Strophe, who cries to not kill him and has changed his clothes, is again raped by Theseus, who has changed his clothes and is interfering with the crowd. No one helps Strophe even supports Theseus and Theseus kills Strophe. Thesis, following the death of his son and realizing that he is killing Strophe, finally kills himself. So Kane ends the game fairly. In both writers, Kane and Escaper talk about the female bodies consumed under the name of love and marriage using the violence themes in the game. Despite how strong women are using characters, no one can challenge the eril system. If Hippolytus warns Phaedra not to use his body for any purpose, Phaedra does not take this into account, even does not understand exactly what Hippolytus says. For what she has learned from the beginning is the consumption of the female body under the name of love. Hippolytus, due to this thought that is different, is both unloved by his father and linked with hatred by the ery system. While Kane emphasizes the sexual consumption of the female body, it emphasizes how the escaping parent system destroys even the strong female bodies. Both writers also present the female bodies suppressed by using marriage and love themes to the audience. As a result, this study explains how Kane and Kaçar, who have valuable contributions to both the British and Turkish feminist theatre, showed the consumption and invalidity of the female body by the eril system with similar topics.

Anahtar Kelimeler:

The Consumption Of The Female Body In Kacar’s Tok and Kane’s Phaedra’s Love
2019
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
ODU Journal of Social Sciences Research

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.021
Atıf : 2.267
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini