Türk iktisadi hayatının yükseliş ve çözülüş dinamikleri üzerinde duran Sabri Ülgener, gerek batılı düşünürlerin yorumları gerekse geçirdiğimiz tarihsel süreçten hareketle İslâm toplumlarını iktisadi hayatını anlamlandırmaya çalışır. Türk toplumunun 16. Yüzyıldan beri geri kalmışlığının sebepleri üzerinde duran Ülgener, batılı yorumcuların aksine, dinin Türk toplumunun gelişiminde önemli bir yere ait olduğu görüşünü savunur. Türk sanatını, kültürünü, siyasetini belirleyen İslâm’ın aynı zamanda iktisadi hayatını da belirleyen önemli bir norm olduğu, medeniyetin yükselişi ve inhitatında bu normun önemli bir yer edindiğini vurgular. Bu bağlamda insanı “homo econumicus” yani ekonomik bir varlıktan ibaret olarak gören modern iktisadi yaklaşımlardan uzak, insana mânâ vazifesi yükleyen, insanın ekonomik durumunu da dinî ve kültürel referanslarla anlamlandıran bir iktisadi yaklaşımı önceler. Bu durum toplumların düşüncesi dünyasındaki farklı algılamaların ürünüdür.
Türk iktisadi hayatının yükseliş ve çözülüş dinamikleri üzerinde duran Sabri Ülgener, gerek batılı düşünürlerin yorumları gerekse geçirdiğimiz tarihsel süreçten hareketle İslâm toplumlarını iktisadi hayatını anlamlandırmaya çalışır. Türk toplumunun 16. Yüzyıldan beri geri kalmışlığının sebepleri üzerinde duran Ülgener, batılı yorumcuların aksine, dinin Türk toplumunun gelişiminde önemli bir yere ait olduğu görüşünü savunur. Türk sanatını, kültürünü, siyasetini belirleyen İslâm’ın aynı zamanda iktisadi hayatını da belirleyen önemli bir norm olduğu, medeniyetin yükselişi ve inhitatında bu normun önemli bir yer edindiğini vurgular. Bu bağlamda insanı “homo econumicus” yani ekonomik bir varlıktan ibaret olarak gören modern iktisadi yaklaşımlardan uzak, insana mânâ vazifesi yükleyen, insanın ekonomik durumunu da dinî ve kültürel referanslarla anlamlandıran bir iktisadi yaklaşımı önceler. Bu durum toplumların düşüncesi dünyasındaki farklı algılamaların ürünüdür.
Sabri Ülgener, who stands on the dynamics of the rise and resolution of the Turkish economic life, is trying to understand the economic life of Islamic societies by moving from the historical process we have spent with the comments of the Western thinkers. 16 of the Turkish community. Ullgener, who has been standing on the reasons for his retardation for a century, defends the view that, unlike Western commentators, religion has an important place in the development of the Turkish society. The Islam, which determines the Turkish art, culture, politics, is also an important norm that determines the economic life, and this norm has taken an important place in the ascension and inhibition of civilization. In this context, a modern economic approach that sees man as a "homo econumicus" or an economic existence is far from the modern economic approach, which imposes on man a duty, and the economic situation of man is also understood by religious and cultural references. This situation is the result of the different perceptions of the society's thought world.
Field : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Journal Type : Uluslararası
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|