Ülkemizde bir Alevi inanç grubu olmasına rağmen, Alevilerin din ve inanç sorunları konusunda şimdiye kadar bir model ve uygulama geliştirilmiş değildir. Aleviler, Diyanet merkezli din-devlet modelini eleştirmekte, kendilerine karşı dışlayıcı bir tutumun olduğunu ifade etmektedirler. Alevilikle ilgili önümüzde büyük bir soru durmaktadır: Kamusal yaşam içinde Aleviliğin dini örgütlenmesi nasıl sağlanacaktır ve Aleviler dini ihtiyaçlarını nasıl yerine getireceklerdir? Bu soruya değişik cevaplar verilmektedir. Çok eskiden beri Mezhepler Genel Müdürlüğü şeklinde bir birimin kurulması önerilmekte, Diyanet’te bir Alevi Dairesi’nin ya da Alevi Diyaneti gibi öneriler gündeme getirilmektedir.1 Cem evlerine ibadethane statüsü verilerek buraların devlet tarafından desteklenmesi ve Alevi din adamları konumundaki dedelere ve zakirlere maaş bağlanması talep edilmektedir
Although there is a Alevian group of beliefs in our country, a model and practice on the religious and religious issues of the Alevians has not yet been developed. The Alevians criticize the Dianet-centered religious-state model, saying they have an exclusive attitude against them. There is a big question about Alevianism: how will the religious organization of Alevianism be achieved in the public life and how will the Alevians meet their religious needs? There are different answers to this question. For a long time, it is proposed to establish a unit in the form of the General Directorate of the Mezhepler, in the Dianet there are suggestions such as the Alevi Office or the Alevi Dianet. One hundred houses are granted the status of worship, and they are required to be supported by the state and to be paid to the grandparents and zakirs in the place of the Alevi religious men.
Field : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Journal Type : Uluslararası
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|