Bu çalışmada, siber zorbalık ve siber mağduriyet arasındaki korelasyonda dijital oyun bağımlılığının aracı rolü araştırılmıştır. Mevcut çalışma ilişkisel tarama modelinde tanımlayıcı bir çalışmadır. Çalışmaya 194 kız ve 90 erkek olmak üzere toplam 284 üniversite öğrencisi katıldı. Çalışmada, dijital oyun oyununda üniversite öğrencileri arasında problem davranışını belirlemek için Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği (Lemmens ve ark., 2009), ölçmek için E-Zorbalık ve E-Mağduriyet Ölçekleri (Lam ve Li, 2013) kullanılmıştır. siber zorbalık ve siber mağduriyet düzeyleri. Çalışma verileri AMOS 24 ve SPSS 25.0 yazılımı ile analiz edilmiştir. Siber mağduriyet ve siber zorbalık arasındaki korelasyonda dijital oyun bağımlılığının rolü, bootstrap yöntemine göre Yapısal Eşitlik Modeli (SEM) ile test edilmiştir. Çalışma bulguları siber mağduriyetin siber zorbalık ve dijital oyun bağımlılığını önemli ölçüde yordayken, dijital oyun bağımlılığı siber zorbalığı önemli ölçüde yordadığını göstermiştir. Siber mağduriyet ile siber zorbalık ve dijital oyun bağımlılığı arasında ve dijital oyun bağımlılığı ile siber zorbalık arasında anlamlı ve pozitif korelasyonlar olduğu belirlenmiştir. Dijital oyun bağımlılığının aracılık etkisini araştırmak için yapılan bootstrap yöntemine dayanan yol analizi sonuçları, dijital oyun bağımlılığının siber mağduriyet ve siber zorbalık arasındaki korelasyonda kısmen aracılık rolünü gösterdi. Çalışma bulguları literatür ışığında tartışılmış, gelecekteki araştırma ve uygulamalar için öneriler sunulmuştur.
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|