User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
 Views 20
 Downloands 5
Kayseri Hunad Hamamı Çinileri
2005
Journal:  
Sanat Tarihi Dergisi
Author:  
Abstract:

Hunad Hamamı’nda sıvaların ve sekilerin altında bulunan çiniler, duvarlarda kare ve yıldız-haçvari, zeminde ise altıgen-üçgen şekillerdedir. Çininin zemin döşemesinde kullanılması, Anadolu’da az bilinen bir özelliktir. Hamam çinilerinde tek renk sırlı ve sıraltı olmak üzere iki teknik görülür. Şeffaf renksiz sır kullanılan yıldızlarda figürlü süslemeler çoğunluğu oluşturur; az sayıda bitkisel ve yazı yer alır. Haçvari çiniler, şeffaf turkuvaz sır altına siyah desenlidir. Sıraltı tekniğindeki çiniler form, renk, desen ve üslup bakımından özellikle Kubadabad Sarayı’ndaki çinilerle benzerlik gösterir. Bu benzerliğin yanı sıra, bulunuşlarında kısmen düzensiz bir görünüm sergilemeleri, çinilerin bir Selçuklu sarayından getirildiği yorumuna sebep olmuştur. Fakat, duvarlardaki kaplama düzenleri ve yapının geçirdiği onarımlar dikkatle incelendiğinde, bunların hamama ait orijinal çiniler oldukları anlaşılmaktadır. Hamamdaki örnekler, saraylara özgü denilen çinilerin bir zamanlar diğer yapı türlerinde kullanıldığını göstermesi bakımından önemlidir.

Keywords:

Citation Owners
Information: There is no ciation to this publication.
Similar Articles








Sanat Tarihi Dergisi

Journal Type :   Uluslararası

Metrics
Article : 447
Cite : 1.119
Sanat Tarihi Dergisi