Bu araştırmanın amacı mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin müzik performans kaygı durumu ile benlik saygısı ve müzik öz yeterlik inançlarıyla ilişkisini incelemek ve bu ilişkiyi çeşitli değişkenler açısından karşılaştırmaktır. Araştırma, amacı ve yöntemi bakımından durum tespitine yönelik tarama modelini esas alan betimsel bir araştırmadır. Bu araştırmada, mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin müzik performanslarına yönelik kaygılarının benlik saygısı ve öz yeterlikleriyle arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemek amacıyla ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılında, Türkiye’nin yedi coğrafi bölgesinde küme örnekleme yoluyla seçilen üniversitelerin il gili bölümlerinde mesleki müzik eğitimi alan 596 lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Bu araştırma Ondokuz mayıs Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Etik kurulunun 2018/ 1-26 tarih ve sayılı izniyle yapılmıştır. Araştırmanın verileri, Anova, Pearson korelasyon analizi, t-testi ve hiyerarşik regresyon analizleri uygulanarak yorumlanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre müzik performans kaygısının; yaş grupları, sınıf düzeyi, bireysel çalgı ve lisans öncesi müzik deneyimine göre farklılaşmadığı, cinsiyet değişkenine göre anlamlı şekilde farklılaştığı görülmüştür. Kız öğrencilerin müzik performans kaygı düzeylerinin erkeklere oranla daha yüksek olduğu ve ayrıca müzik yeteneğine yönelik öz yeterlik ve benlik saygısı yüksek olan öğrencilerin müzik performans kaygısının düşük olduğu tespit edilmiştir. Mesleki müzik eğitimi alan üniversite öğrencilerinin müzik performans kaygısı müzik yeteneğine yönelik öz yeterlik düşük düzeyde, benlik saygısıyla orta düzeyde negatif yönde ilişkilidir. Araştırmada katılımcıların toplam müzik performans kaygı düzeylerinin çok düşük ile çok yüksek arasında, yani orta düzeyde bir puana sahip olduğu görülmektedir.
Bu araştırmanın amacı mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin müzik performans kaygı durumu ile benlik saygısı ve müzik öz yeterlik inançlarıyla ilişkisini incelemek ve bu ilişkiyi çeşitli değişkenler açısından karşılaştırmaktır. Araştırma, amacı ve yöntemi bakımından durum tespitine yönelik tarama modelini esas alan betimsel bir araştırmadır. Bu araştırmada, mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin müzik performanslarına yönelik kaygılarının benlik saygısı ve öz yeterlikleriyle arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemek amacıyla ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılında, Türkiye’nin yedi coğrafi bölgesinde küme örnekleme yoluyla seçilen üniversitelerin il gili bölümlerinde mesleki müzik eğitimi alan 596 lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Bu araştırma Ondokuz mayıs Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Etik kurulunun 2018/ 1-26 tarih ve sayılı izniyle yapılmıştır. Araştırmanın verileri, Anova, Pearson korelasyon analizi, t-testi ve hiyerarşik regresyon analizleri uygulanarak yorumlanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre müzik performans kaygısının; yaş grupları, sınıf düzeyi, bireysel çalgı ve lisans öncesi müzik deneyimine göre farklılaşmadığı, cinsiyet değişkenine göre anlamlı şekilde farklılaştığı görülmüştür. Kız öğrencilerin müzik performans kaygı düzeylerinin erkeklere oranla daha yüksek olduğu ve ayrıca müzik yeteneğine yönelik öz yeterlik ve benlik saygısı yüksek olan öğrencilerin müzik performans kaygısının düşük olduğu tespit edilmiştir. Mesleki müzik eğitimi alan üniversite öğrencilerinin müzik performans kaygısı müzik yeteneğine yönelik öz yeterlik düşük düzeyde, benlik saygısıyla orta düzeyde negatif yönde ilişkilidir. Araştırmada katılımcıların toplam müzik performans kaygı düzeylerinin çok düşük ile çok yüksek arasında, yani orta düzeyde bir puana sahip olduğu görülmektedir.
The aim of this study is to study the relationship between the students who receive professional music education with the music performance anxiety and self-respect and music self-quality beliefs and to compare this relationship from a variety of variables. Research is an imaginary research based on the scan model for the detection of the situation in terms of purpose and method. In this study, a relative scanning model was used to determine whether the concerns of students who received professional music education about musical performance had a meaningful relationship between self-respect and self-capacity. The study group of the research is composed of 596 bachelor students who receive professional music education in the province departments of the universities selected through crowd sampling in the seven geographical regions of Turkey in the 2017-2018 academic year. This study was carried out with the date and number of permission of the University's Social and Human Ethics Council on May 9th 2018/ 1-26. The data of the study was interpreted by applying Anova, Pearson correlation analysis, t-test and hierarchical regression analysis. The findings found that music performance concerns did not differ significantly by age groups, class level, individual play and pre-license music experience. There are girls with higher levels of music performance anxiety than men, and also with high self-quality and self-respect for music skills. The student’s music performance concerns were low. The music performance concern of university students who receive professional music education is linked to the low level of self-qualification towards music ability, the middle level of self-respect and the negative direction. The study found that the total levels of music performance anxiety among participants were very low and very high, i.e. a middle-level score.
Alan : Eğitim Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|