Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 146
 İndirme 47
 Sesli Dinleme 1
Salih Aydın, İslam Düşüncesi I: İslam Düşüncesinin Yapısı ve Selefilik
2018
Dergi:  
Dergiabant
Yazar:  
Özet:

Klasik İslam düşünce geleneği ilk dönemlerde tasauvvf, kelam etrafın da şekillenmiştir. Daha sonraki dönemler de felsefe ile tanışan İslam dünyası, bu felsefi düşünceyi ya da yapıyı kendisine uyarlamada bazı zorluklar yaşamıştır. Buna rağmen İslam coğrafyasında felsefi bir temel ya da belirtiler kendini göstermeye bağlamıştır. Felsefe-din uzlaşımı konusunda ilk söz eden Kindi devamında Farabi, İbn Sina ve ‘Faslu’l-Makal’ adlı yapıtıyla bize felsefe-din uzlaşımını toplu bir şekilde sunan İbn Rüşd ile zirveye ulaşmıştır. İslam dünyasında felsefenin ortaya çıkması ile artık eleştirel düşünce kendini göstermiştir. Bununla birlikte ilahi bilgi ve kaynağı ne olacak sorusu karşısında bazıları felsefî bazıları ise dinî bir temel bulmaya çalışmışlardır. İslam dünyasının ilk gelişim safaların da ortaya çıkmış olan Selefilik düşüncesi ya da ekollü, ilahi gerçekliğin sadece din ile anlaşılabileceğini belirtirken, Kelamcılar ise bu konuda akılı ön plana almışlar ve dini arka planda bırakmışlardır. Yazar ele almış olduğu eserinde bu konuları karşılaştırmalar ve örneklendirmeler yaparak konuyu açık ve anlaşılır bir üslupla bizlere sunulmuştur. Eleştirimizde, Aydın tarafında yazılmış olan 4. Ciltlik ‘İslam Düşüncesi’ adlı eserin ilk iki cilti olan ‘İslam Düşüncesinin Yapısı ve Selefilik-Kelam’ın düşünce yapısı irdelenecektir. Kelamcı ve felsefeci olan yazar ikinci ciltin ana konusunu oluşturan kelam düşüncesine yer vermiştir. Birinci ciltte ise İslam düşüncesini yapısı ve Selefilik ele alınmıştır fakat kitabın büyük bir kısmını İslam düşüncesinin yapısına ayırmıştır. Ele almış olduğu konular birbirini tamamlayıcı niteliğinde ve açık ve anlaşılır bir dille yazılmıştır.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler
Dergiabant

Alan :   İlahiyat

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 288
Atıf : 387
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini