Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 18
The Socio-Political Worlds of Macbeths: A Study of Kurosawa’s Throne of Blood and Vishal Bharadwaj’s Maqbool
2021
Dergi:  
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry
Yazar:  
Özet:

Filmmaking, adaptations, auteur director have now become as old as pop or Elvisian craze. But craziness, frenzy and trance are indivisible elements of human nature. Eugene O’ Neill’s craze for recognition in a post-capitalist world where Yank seeks “belongingness” in vain in The Hairy Ape is a vestibular connection to the frenzy in Shakespeare’s Henry VI: the “left out”; and the “nothing remains.” Shakespearean characters have often been subject to psychotic behaviours. Such manic phases of Shakespearean characters reflect the madness theory whereby people would do anything to fit in. With such shields of madness, they try to understand the socio-politics of the world. Film adaptation faces challenges of misinterpretations just like in theatrical adaptations as has been stated by G.P. Deshpande, due to ananthapath(multiple readings) and ananthapathak (multiple readers), in “An Affair to Remember”. It is seen that an adapted movie like a drama is ‘dwija’ or twice born and is read first; performed later. This paper intends to study the socio-politics of the adapted and adopted worlds of the new Macbeths in cinema as represented by Akira Kurosawa in the Japanese adaptation of Macbeth as Throne of Blood and Vishal Bharadwaj in his Indian adaptation of the metatext as Maqbool.

Anahtar Kelimeler:

0
2021
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler












Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 4.283
Atıf : 1.153
2023 Impact/Etki : 0.002
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry