Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 74
 İndirme 12
Hadis Biliminin Endonezya’ya Girişi ve Gelişmesine Mahfûz Et-termesî ve Hâşim Eş’arî’nin Katkısı
2020
Dergi:  
Cumhuriyet İlahiyat Dergisi
Yazar:  
Özet:

Endonezya, İslâm’ın ortaya çıktığı yerden uzak olmasına rağmen, dünyadaki en büyük müslüman nüfusa sahip ülkedir. Buna rağmen, İslâm’ın Endonezya’ya girişi hakkındaki bilgiler hâlâ belirsizdir; çünkü bu konudaki mevcut tarihî veriler hâlâ oldukça sınırlıdır. Bu durum, İslâm’ın Endonezya’ya ilk geldiğinde hadis bilimi olmak üzere İslâm bilimlerinin gelişiminin tarihsel olarak yeniden inşası için zorluklar çıkarmaktadır. Hadis bilimi, tefsîr, fıkıh, tasavvuf ve kelâm gibi İslâm bilimleri kadar popüler değildir. Ayrıca, Endonezya’daki hadis biliminin gelişme ve yayılış serüveni diğer İslâm bilimleri kadar açık değildi. Bu sorundan, Endonezyalı tarihçiler İslâm bilimlerinin ortaya çıktıklarını ve Endonezya’ya yayılmaya başladıklarını izlediler. Bunlar, Endonezya’daki hadis biliminin ortaya çıkışı ve gelişmesi hakkında ipuçları sağlamıştır. Endonezya’da hadis bilimi üzerine yapılan erken izleme çalışmalarına dayanarak, Mahfûz et-Termesî (ö. 1338/1920) ve Hâşim Eş’arî (ö. 1366/1947), yaygın olarak adı geçen ve Endonezya’da hadis bilim tarihinden ayrılamayan iki önemli âlimin isimleridir. Bu iki âlim, İslâm bilimlerinin çeşitli alanlarını kapsayan İslâmî bilgi konusundaki ustalıklarından dolayı Endonezya’daki İslâmî öğretiyi renklendirdi. İkisinin de sömürgecilik döneminde yaşayan Endonezya toplumunda önemli bir rolü vardı. Bu, hadis bilimini Endonezya müslüman halkına geniş ölçüde yaymalarını kolaylaştırdı. Bu araştırma makalesinde betimsel analiz yöntemi ve tarihî yaklaşım ile hem Endonezya’da hadis biliminin ortaya çıkış tarihi, hem de Mahfûz et-Termesî ve Hâşim Eş’arî’nin biyografileri, çalışmaları ve katkıları ile ilgili veriler, bilgiler ve enformasyonları derlenmiştir. Bunun için bu araştırma makalesinde veri toplama ve değerlendirme yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırma ise Endonezyaca, Türkçe, Arapça ve diğer yabancı dillerde yazılan kaynaklardan referans olarak yararlandı. İstifade ettiğimiz dergi makaleleri ve bilimsel kitaplar ise burada kaynaklarımızdandır. Endonezya’nın erken dönemdeki âlimleri genelde sadece İslâm’ın bir bilim dalında değil, fakat diğer dallarında da uzmanlardır. Bununla beraber onların sevdikleri, derinleştirdikleri ve odaklandıkları İslâm bilim dalları birbirleriyle karışmıştır. Endonezyalı ilk alimlerin değişik İslâm bilim dallarını kaleme almalarının yanında Endonezya’daki erken İslâmî ilim çalışmaları da birbirleriyle irtibatlıdır. Bu yüzden, hadis ilmini diğer ilimlerden ayırmak zor bir iş sayılabilmektedir. Burada incelediğimiz konu bahisleri Endonezya’da başka bilim dallarıyla karışan hadis bilim tarihi çerçevesindedir. Bu araştırma makalesi ise Endonezya’da sadece hadis biliminin giriş tarihi, Mahfûz et-Termesî, Hâşim Eş’arî ve ikisinin Endonezya’daki hadis gelişme roluna odaklıdır. Bununla birlikte, Bu makalede cevap verdiğimiz soruları hadis biliminin ne zaman ortaya çıkmaya başladığı ve erken ortaya çıkmasına ve yayılmasına en büyük katkı sağlayan ve Endonezyalı müslüman toplum nazarında yüksek otoriteye sahip Mahfûz et-Termesî ve Hâşim Eş’arî’nin Endonezya’da bu konuda ne tür ve nasıl bir rol oynadıklarıdır. Bu araştırmayla amaçlarımız Endonezya’daki erken hadis bilim tarihini incelemek, anlamak ve anlatmaktır. Bunun yanında Endonezya halkına hadis anlayışını öğreten, hadis ilmine derinden önem veren, büyük katkı sağlayan ve en çok etkileyen Endonezyalı hadis âlimlerinden Mahfûz et-Termesî ve Hâşim Eş’arî’den bahsedilmiştir. Endonezya’da hadis çalışmalarını anlamak ve izah etmek, bu iki âlimi tanıma vasıtasıyla daha kolay olacaktır. Bizim incelemeyi tercih ettiğimiz bu iki âlimin dışında Endonezya’nın erken döneminde hadis âliminin bulunmadığı zannedilmemelidir. Burada bizce hadis alanındaki en çok etkili alimleri ele alarak hizmeti ve katkısının anlaşılmasını amaçlıyoruz. Endonezyalı hadis âlimlerini, eserlerini ve katkılarını Türkiye’deki akademisyenlere ve ilim dünyasına tanıtmak ve böylece iki ülke arasında mevcut akademik ve bilimsel ilişkilere katkıda bulunmak güzel olur. Bu araştırma makalesi, Endonezya’da hadis gelişimi ve gelişmesine dair ilk Türkçe kaynaklardan biri olarak Türkiye’deki hadis akademisyenlerine faydalı olur. Endonezya’da hadis biliminin ortaya çıkış tarihi ve Mahfûz et-Termesî ve Hâşim Eş’arî’nin gelişmesine katkıları hakkında bir araştırma başlığının bildiğimiz kadar daha önce hiç yapılmadığından dolayı bu araştırma makalenin, Endonezya ve Türk halklarının, akademik çevrelerin ve akademisyenlerinin birbirlerini daha yakından tanımalarını ummaktayız. Ayrıca, iki tarafın akademik çevrelerinin birbirlerinden bilimsel istifadelerinin artırılmasına da katkı sağlayabilecektir. Endonezya’da çağdaş hadis çalışması ise, bu araştırmanın vasıtasıyla ortaya çıktığı andan itibaren kökenlerine ve ilk gelişim sürecine kadar izlenebilir. Bununla birlikte, dünyanın en büyük müslüman ülkesi olarak bilinen Endonezya’nın, hadis ilminin erken tarihini belirtmeye büyük bir katkısı olmuştur.

Anahtar Kelimeler:

The Introduction and Development Of Hadis Science In Indonesia Is The Contribution Of Mahfûz Et-termesî and Hâsim Esarî.
2020
Yazar:  
Özet:

Although Indonesia is far from where Islam emerged, it is the country with the largest Muslim population in the world. However, the information about Islam’s entrance to Indonesia is still uncertain, as the current historical data on this issue is still quite limited. This situation brings challenges to historically rebuild the development of Islamic sciences, including the Haddad science, when Islam first arrived in Indonesia. The science of Hadis is not as popular as Islamic sciences, such as the science of the Hadis, the science of the Hadis, the science of the Hadis, the science of the Hadis, the science of the Hadis, the science of the Hadis, the science of the Hadis, the science of the Hadis, the science of the Hadis, the science of the Hadis, the science of the Hadis, the science of the Hadis, the science of the Hadis, the science of the Hadis, the science of the Hadis, the science of the Hadis, the science of the Hadis, the science of the Hadis, the science of the Hadis, the science of the Hadis, the science of the Hadis, the science of the Hadis, the science of the Hadis, and the science of the Hadis. Furthermore, the evolution and spread of the Hadith science in Indonesia was not as clear as other Islamic sciences. From this issue, Indonesian historians observed the emergence of Islamic sciences and they began to spread to Indonesia. These have provided clues about the emergence and development of the science of the Hadith in Indonesia. Based on early observation studies on the science of hadith in Indonesia, Mahfûz et-Termesî (e.g. 1338/1920) and Hâşim Eşarî. 1366/1947 is the name of two important scientists that are widely named and not separate from the history of science in Indonesia. These two allies colored the Islamic teaching in Indonesia because of their skill in Islamic knowledge that covers the various fields of Islamic sciences. Both of them played an important role in the Indonesian society that lived during the colonial period. This facilitated the widespread dissemination of the Hadith science to the Indonesian Muslim people. In this research article, the visual analysis method and historical approach and the date of the appearance of the hadith science in both Indonesia, as well as the biographies, studies and contributions of Mahfûz et-Termesî and Hâşim Eş'arî are collected data, information and information. For this purpose, this research article used the method of data collection and evaluation. This study was used as a reference from sources written in Indonesian, Turkish, Arabic and other foreign languages. The journal articles and the scientific books that we invite are among our sources. Early Indonesian scientists are usually experts not only in a branch of Islam, but also in other branches. But the disciples of Islam which they loved, deepened and focused on, mixed with each other. In addition to the fact that the first Indonesian scientists took the various Islamic sciences, early Islamic science studies in Indonesia are also connected with each other. Therefore, it can be difficult to distinguish hadith from other sciences. The topics we study here are in the framework of the history of science that is mixed with other disciplines of science in Indonesia. This research article is focused only on the introduction of the history of hadith science in Indonesia, Mahfûz et-Termesî, Hâşim Eş'arî and the role of both hadith development in Indonesia. However, the questions we answer in this article are what kind and what role Mahfûz et-Termesî and Hâşim Eş'arî, who contributed to the early appearance and spread of the Hâdist science, and who have a high authority in the Indonesian Muslim society, have played in this regard in Indonesia. With this research, our objective is to study, understand and tell the early history of the science of Hades in Indonesia. In addition to this, the Indonesian people who teach the understanding of the hadith, who deeply pay attention to the hadith science, who contributed greatly and most influenced Indonesian hadith allies have been mentioned in Mahfûz et-Termesî and Hâşim Eş'arî. Understanding and explaining the hadith studies in Indonesia will be easier through the recognition of these two allies. It is not necessary to consider that, except for these two universes we prefer to study, there is no Haddad universe in the early period of Indonesia. Here we believe we aim to understand the service and contribution of the most effective scientists in the field of hadith. It would be nice to introduce Indonesian hadith scientists, their works and contributions to the academics and the science world in Turkey and thus contribute to the existing academic and scientific relations between the two countries. This research article will be useful to the hadith academics in Turkey as one of the first Turkish sources on the development and development of hadith in Indonesia. We hope that this research article, as long as we know, has never been done on the date of the discovery of the hadith science and its contribution to the development of Mahfûz et-Termesî and Hâşim Eş'arî, the Indonesian and Turkish peoples, academic environments and academics will know each other closer. It will also be able to contribute to increasing the scientific capacity of the academic environments of both sides. In Indonesia, the contemporary hadith study can be traced from the moment it appeared through this research to its origins and the first development process. Nevertheless, Indonesia, known as the world’s largest Muslim country, has been a great contribution to the early history of the Hadith.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler
Cumhuriyet İlahiyat Dergisi

Alan :   İlahiyat

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.205
Atıf : 2.516
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini