İsmail Tunalı, Nikolai Hartmann ve Roman Ingarden’in görüşlerinden yararlanarak ontolojik analiz yöntemini geliştirmiştir. Bu yöntem eserin bir ön yapısının bir de arka yapısının olduğunu kabul eder. Ses tabakası ön yapıyı oluştururken arka yapıyı anlam, nesne-karakter ve kader tabakaları oluşturur. Şiirin ontik bir bütün olduğu düşünülür. Şiiri oluşturan tabakalar incelendiğinde şiirin estetik güzelliği ortaya çıkarılacaktır. Bir eserde bu tabakaların hepsi bulunmayabilir. Bu yöntemde amaç eserin güzelliğini ortaya çıkarmaktır. Bu nedenle eseri oluşturan tabakaların incelenmesi gerekir. Bu çalışmamızda Yunus Emre’nin bir ilahisi ontolojik analiz metoduyla incelenmeye çalışılmıştır. Bu metot sayesinde bu şiirin estetik boyutunun ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. İncelenen şiirin estetik açıdan zengin olduğu, az sözle derin anlamları aktarabildiği tespit edilmiştir.
Ismail Tunali, using the views of Nikolai Hartmann and Roman Ingarden, developed the ontological analysis method. This method acknowledges that the work has a front structure and a background structure. The sound layer forms the front structure while the background structure forms the layers of meaning, object-character and fate. It is believed that the poetry is a whole. When the layers that make the poem are examined, the aesthetic beauty of the poem will be revealed. Not all of these layers can be found in one piece. In this way, the goal is to reveal the beauty of the work. Therefore, the layers that make the work must be examined. In this study, one of the gods of Yunus Emre was attempted to be studied using the ontological analysis method. This method is intended to reveal the aesthetic dimension of this poem. It has been found that the reviewed poem is aesthetically rich, that it can translate profound meanings in a few words.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|