Orta Asya’dan Anadolu’ya kadar bütün Türklerin inanç esaslarının oluşumunda en büyük yeri bulunan İmâm-ı Azâm Ebû Hanife (ö.150/767)’nin Kelâmî düşüncelerini daha da geliştiren Türkistan'lı alimlerden Ebu Mansûr Muhammed Mâtüridî (ö.333/944), kendi dönemine kadar ortaya çıkmış bütün Kelâmî düşünceleri inceleyerek, kendi özgün Kelâm sistemini oluşturmuştur. O, özellikle Allah inancı konusunda bütün bozuk ve batıl görüşlerin çıkmazlarını ve açmazlarını hiçbir şüpheye yer vermeyecek delillerle çürütmüş ve Kur’ân’ın getirdiği saf Allah inancını kendi akide sisteminde aklî-mantıkî temellere oturtmuş olan büyük bir İslâm bilgini ve düşünürüdür. Bu çalışmada biz onun Allah anlayışını çeşitli yönleriyle inceleyerek, sahih Allah inancı veya düşüncesinin nasıl olması gerektiğine dair ortaya koyduğu yöntemleri irdelenmeye çalışılmıştır. Anahtar sözcükler: Allah, delil, akıl, nakil, bilgi, âlem, cevher
from the mid century to anadolu, the largest place in the formation of the belief principles of all the turks is less than ebû hanife pay150047767, which also developed the martyrical thoughts of the turkic nations from the ebu mansûr muhammed mâturidî 333047944 in his own era by examining all the devil thoughts, creating its own unique system, especially in allah faith, not to reveal all the impairments and the implications of the western beliefs and how to work with a fundamental understanding of the implications of the truth, and the fundamental meaning of allegiances of the implications of the implications of the truth, and the truth
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|