Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 13
 İndirme 6
Egitsel Oyunlar İle İlgili Yapilan Calismalarin Bibliyometrik Bir Analizi
2022
Dergi:  
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Yazar:  
Özet:

Bu çalışmada 2012-2021 yılları arasında WoS veri tabanında yer alan eğitsel oyunlar ile ilgili toplam 254 makale bibliyometrik göstergeler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, makalelerde kullanılan anahtar kelimeler, atıf yapılan çalışmalar, ortak atıfların zaman akışına göre yoğunluğu, atıf yapılan dergilerin dağılımı, ülke ve kurum işbirlikleri sosyal ağ analizi ile çözümlenmiştir. En büyük anahtar kelime kümesinin “educational computer game” olduğu belirlenmiştir. En çok atıf alan çalışmalar incelendiğinde ise bu çalışmaların bilgisayar ve dijital oyunlar, oyun tabanlı öğrenme gibi konular üzerine odaklandığı görülmüştür. 2012 yılında daha çok performansa dayalı oyun tabanlı öğrenme ile ilgili çalışmalar atıf almışken son yıllarda en çok atıf alan konular dijital, mobil ve bilgisayar tabanlı oyunlar üzerine olan çalışmalar olduğu dikkatleri çekmiştir. Eğitsel oyunlar ile ilgili yapılan bilimsel çalışmalarda en çok atıf alan derginin “Computer & Education” olduğu görülmüştür. Ülkeler arası iş birlikteliğinde en önemli yerin sırasıyla Amerika Birleşik Devletleri’ne İspanya’ya ve Taiwan’a ait olduğu belirlenmiştir. Kurum iş birliktelikleri açısından ise Tayvan’da yer alan “National Taiwan University of Science and Technology” ‘nın diğer kurumların ilişki içinde kalmasını sağlayan önemli ve kritik bir konumda olduğu görülmüştür.

Anahtar Kelimeler:

A Bibliometric Analysis Of Studies On Educational Games
2022
Yazar:  
Özet:

In this study, it was aimed to examine a total of 254 articles about educational games in the WoS database between 2012-2021 in terms of bibliometric indicators. For this purpose, the keywords used in the articles, the cited studies, the density of co-citations according to the time course, the distribution of cited journals, the country and affiliation co-operations were analyzed by social network analysis. It is determined that the largest keyword set is "educational computer game". When the most cited studies are examined, it is seen that these studies focus on topics such as computer and digital games, game-based learning. While studies on performance-based game-based learning were mostly cited in 2012, it has been noted that the most cited subjects in recent years are studies on digital, mobile and computer-based games. It has been seen that the most cited journal in scientific studies on educational games is "Computer & Education". It has been determined that the most important place in the cooperation between countries belongs to the USA, Spain and Taiwan, respectively. In terms of corporate collaborations, it has been seen that the "National Taiwan University of Science and Technology" in Taiwan is in an important and critical position that allows other institutions to stay in contact.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 375
Atıf : 3.831
2023 Impact/Etki : 0.645
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi