Müzelerde markalaşmayı zorunlu hale getiren en önemli parametre özel müzeciliğin başlaması ve bu müze grubundakilerin sayıca çoğalmaları neticesinde onları ayakta tutacak kendi mali gerçeklerini kontrol altında tutabilme tablosudur. Daha sonra bu oluşuma katılan diğer bir takım kamu müzelerinin rekabetçi atmosferde ön planda olma mücadeleleri ile devam etmiştir. 1980 li yıllarla birlikte liberal ekonomik fikirler ekseninde serbest pazar mekanizmaları yeni rekabet ortamları yaratmıştır. Her firma, kurum, müessese vb. oluşumlar, niteliklerini arttırmak adına kalite ve verim sağlama gibi kavramlara daha fazla yer verme politikalarına gerek duymuşlardır. Bu gereksinimler tanıtım ihtiyacını doğurmuştur. Pazarlamanın en güçlü silahı olan slogan amblem, logo, sembol vb. simgeler markalaşma yolunda atılan önemli adımlardır. Tüketici ( müze ziyaretçileri ) zihninde müze ile ilgili bir algı oluşturma gayesi markalaşmanın temel unsurudur. Müze kullanıcılarında İyi ve olumlu bir intiba oluşturma adına benzerlerinden ayırt edici özellikleri bulunan kalıcı, ilginç ve cazibesi olan müze markası yaratma çabalarının en can alıcı paradigmaları, teknolojik ( Sosyal medya ) imkânlardan da faydalanarak etkili tanıtım yapabilme becerileridir. Hizmet verilen ürün yani müzelerin barındırdığı eserleri insanların mutlaka görmesi gerektiği konusunu bir ihtiyaç haline getirme motivasyonu ilk pazarlama stratejisidir. Müze hizmetlerinin alınıp satılan bir mal gibi düşünülmesi müzelerde markalaşmayı kaçınılmaz kılmaktadır. Günümüzde müzecilikteki yeni uluslararası sermayeli büyük şirketler gibi donanımlı olma zorunluluğu onların küresel dünyada markalaşma çabaları bu çalışmanın amacını teşkil etmektedir.
The most important parameter that makes branding in museums compulsory is the beginning of the special museum and the painting that can keep their own financial facts under control as a result of the numerous multiplications of those in this museum group. Then another team of public museums that participated in this formation continued with the struggles to be in the forefront in the competitive atmosphere. With the 1980s, the free market mechanisms in the axis of liberal economic ideas created new competitive environments. Every company, organization, agency, etc. The formations have needed policies to give more space to concepts such as quality and efficiency in order to improve their qualities. This requires the need for advertising. The most powerful weapon of marketing is the slogan, logo, symbol, etc. Symbols are important steps taken on the markage path. Consumer (museum visitors) is the main element of branding the purpose of creating a perception about the museum in the mind. The most vibrant paradigms of the museum brand creation efforts, which have lasting, interesting and attractive characteristics in the name of creating a good and positive intrusion in the museum users, are the ability to promote effectively by taking advantage of the technological (social media) possibilities. The motivation to make a need for the product provided, i.e. the works hosted by the museums, is the first marketing strategy that people need to see. The consideration of the services of the museum as a goods purchased and sold makes the branding in the museums inevitable. The obligation to be equipped with new international capital in the museum today, such as big companies, is the purpose of this work for their efforts to mark in the global world.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|